Sunday, May 8, 2011

Apa dosa ku.

Petang ni tengok cerita tajuknya Apa dosaku. Drama ni selalu di iklankan di astro. And cerita ni sudah lama pun.. Maybe about half year sudah. Tapi, Citra ulang lagi cerita ni petang ni. It is about pejuang-pejuang di zaman Jepun menakluk Malaya.


Cerita ni banyak penyiksaan.. Sampai satu tahap, I cant stand anymore to watch. Hmm, ndak sanggup rasanya tengok penyeksaan begitu. Di pukul setiap hari, kuku di cabut, di cucuk pakai besi panas, anak diseksa dll. Fuh..Airmata mau mengalir tengok.

Cerita ni buat aku rasa bersyukur sangat dengan kehidupan sekarang. Ada suami yang baik, anak-anak yang sihat, keluarga.. Alhamdulillah.

Aku bilang sama anakku Eizz (masa tu dia tgah breastfeeding),
"Selagi kita sihat, selagi kita ada makanan untuk di makan, dan paling penting selagi ada iman di dada..Bersyukurla. Sebab kita jauh lebih beruntung dari orang lain..."

Alhamdulillah.

1 comment:

  1. Betul tu.. Jauh lebih baik so kita patut bersyukur.

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design