Monday, November 28, 2011

Baby Monitor Apps

Android. Memang best kan? :D Sama juga la dengan iphone/ipad.. Best bah!

Sudah lama aku mau install baby monitor from android. Dari sebelum benda-benda android ni lagi. Aku beriya-iya sebab mau tengok kecanggihannya. Tapi, baru hari ni aku download n install apps ni. Busy mengurus anak kali ya. kahkah.

Okeyla, apps yang aku download from android market ni namanya ‘babycam monitor’.  Aku install yang demo jak. Try test dulu kan. Video di bawah ni aku rakam keberkesanan apps ni. Apps ni aku install di galaxy tab 10.1 di bilik aku. Then, aku view from laptop aku di ruang tamu. Dan, ternyata apps ni memang super good!

From laptop kita, kita boleh control beberapa item. Contohnya, boleh on/off lullaby song. Bila on kan lullaby song ni, nanti gtab di bilik boleh play lullaby ni for baby kita. Boleh jugak toggle night light, toggle motion detection. Bila on kan motion detection ni, nanti keluar macam..macam…em, alah..nda tau camana mau cakap. tengok video tu, nanti kamu nampak ada warna hijau macam spider web. Tu baby motion detection la  tu.

Before ni, bila letak Izz di bilik tidur sendiri. Selalu rasa risau dan tidak senang hati. Kadang-kadang rasa macam terdengar dia nangis, takut dia mau terjatuh katil la… Lagi-lagi la rumah dua tingkat ni. Adoi! Pernah jugak tepikir mau beli baby monitor tu, tapi mahal la!

Sekarang, sudah di install di gtab & gsII..senangla sikit. Yeah!

Ada banyak ‘brand’ baby monitor apps ni, antaranya Baby Monitor & Alarm, Babyphone Mobile, Bungat Baby Monitor..and, banyak lagi la.. Yang aku install ni yang demo babycam monitor, sebab tu colour videonya pun hitam putih. Lepas ni download lagi apps macam gini yang jenis lain, lepas tu baru pilih mau beli full version yang mana..hehe. Harga apps ni baru dalam rm10, harga alat baby monitor di kedai RM300 and above. Untung banyak kan? hehe. Thanx developer and android. U save lots of our money.

motorola-baby-monitor

bye-bye baby monitor (^-^) *This is Motorola baby monitor, price about RM850++, function lebih kurang sama apps yang aku cerita di atas.huhu*

4 comments:

  1. ekekekee...bukan aku punya tu. hadiah bday alya..hukhuk

    ReplyDelete
  2. obvious gile alasan mak die "hadiah bday alya" sudahla mas....(berkata2 dgn penuh kejelekan)

    ReplyDelete
  3. hihi, aq pun mcm c kechik...benci galaxy tab ko mas, galaxy sII, klu ada pun aq benci..huhuhuhuhu

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design