Thursday, January 3, 2013

Bye semenanjung Malaysia.

Semalam sudah pun tinggalkan Niyor. Sudah tinggalkan Kluang. Sudah tinggalkan Johor. Sudah tinggalkan semenanjung malaysia. Kami di sini sudah pun 7 tahun. Aku disini sejak aku masuk belajar di UTHM pada Julai tahun 2005. Husband pulak start awal tahun 2006 di Melaka bekerja sebagai penolong pengurus Ladang Kempas, Jasin, Melaka. Kami ter-kahwin (ter..ya?haha) 3 tahun selepas tu. Hihi. Kawin masa belajar yoo.. Dulu malu rasanya mau cakap kawin masa belajar, sekarang entahla macam happy pulak kalau bilang aku kawin masa belajar.Hakhak.

Balik Sabah ni agak sedih juga. Sebabnya 1. Sedih tinggalkan Kak As. Dia baik sama aku dan anak-anak. Hal-hal kerja rumah pun bagus, aku bagi A. hehe. Anak aku dijaga dengan baik, sayang anak aku betul-betul. Susah tu mau cari pembantu yang sayang anak kita betul-betul. Dia memang nampak sayang sangat sama anak anak aku. Sebulan sebelum aku pindah, aku nampak Kak As selalu nangis masa tidurkan anak anak aku. Dia teringat yang dia bakal berpisah dengan dia la tu. Kalau kak As tidak sedih begitu mungkin aku tidakla sedih sangat. Dia pun selalu cerita masalah dia sama aku. Kesian, lepas ni entah siapa teman dia. Hmm. Ini gambar kami masa last day, buat kenang-kenangan. Nanti mau poskan dia pulak :D

DSC_0426Kak As & Me.

DSC_0383From left : Kak As, Izwan,Alya, Nazri Noh, Dhani & me. :)

Anak-anak Kak As agak selalu jugala la datang. Sebabnya Si Alya yang selalu cari-cari dorang. Sunyi, ni jak la teman dia bermain.huhu. Masa salam-salam mau balik sudah tu, Kak As nangis sungguh-sungguh. Banyak kali dia peluk cium Dhani & Yaya. Aku berpelukan pun berpelukan sama dia sambil bertangis-tangisan. HEHE. Macam cerekarama, hakhak. I pray for your happiness Kak As. :(

2. Sedih sebab tinggalkan kawan-kawan yang entah bila lagi dapat jumpa. Nasib baik aku sempat keluar dengan my girlfriends. Heee. Sempatla sehari check in hotel di KL. Tapi tetap seeedihhhhh sebab cant manage utk attend sanding Nana, yg mana bmaksud tidak sempat kawan-kawan. :( Sudahla, nda mau ingat yang itu. hehe. Tiada rezeki kan :)

IMG-20121204-WA0007Girlfriends. Mau jumpa kamu nextt yearrr okehhhh…!!

3. Sedih berjauh sama tempat shopping.Hakhak. Langkawi pun tidak sempaat!Argh!

Tu jak la yang buat aku sedih. HEHE. Tapi, kebarangkalian untuk aku pindah ke sana balik ada. Maybe –+8years later…maybeeeeeee. So, friends…see you lama lagi la. Plan mau pegi holiday next year di KL. Tunggu year end sale la baru pegi lagi.

Ok. Sampai sini dulu.

Bye.

Smile

2 comments:

  1. gonna miss u mas!! ko dh tinggalkn smnanjung msia.. julia pon nnti ..tinggal ak ngn menot jek... :(

    ReplyDelete
  2. everything happen ada baik buruknya...nnt kalau rajin turun la semenanjung..pegi langkawi. =)

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design