Saturday, December 4, 2010

Pindah rumah.

Sudah lama pun cerita ni..huhu

Okla, cerita jak..pelengkap blog ni..hehe

On 6 Nov 2010, kami sefamili pindah from Bahau&Rantau, Negeri Sembilan ke Kapar, Klang, Selangor..

which is make us very-very-very happy..sebab kami sudah tinggal di Hotel Kiara Inn, Bahau for almost 5 months...wahh!

Penatnya tinggal situuu.. Ops. Bukan penat ba. Tapi, bosan, sunyi, terperap..dll..hehe

Actually, aku tedala smpai 4-5 months d sana..sebab aku balik kampung 2x sepanjang tu.. And tiap kali balik kampung mau sebulan lebih jugak..so, maybe aku dalam 2 bulan lebih ja la.. Nasib! Fuh..

Dulu masa di hotel, aku kadang2 mengeluh..sebab lain-lain ba rasanya tinggal hotel.huh.
Tapi, aku selalu ingat orang yang rumahnya kecil..yang barang-barangnya pun ndak cukup, ruang untuk anaknya bermain sempit..dorang lagi kesian kan..
Aku ni tinggal sana..kesian la jugak. Tapi, selesa ba..Aircond, baju dobi, makan pilih saja..haih. Patut besyukur ba kan. Ya Allah, Aku besyukur.. :)


Tapi, sekarang..aku memang lebih-lebih happy...Sebab tinggal di rumah sendiri memang best.

memang best!

Masak sendiri..Ruangnya pun luas.. :)


Ok ni gambar rumah baru kami.. :)




Ni gambar dari rumah ke jalan.. Nampak ka ada jalan depan tu..Happy ni aku tengok ni jalan, sebab rumah dulu ndak ada jalan macam ni, ada jalan khas jak untuk ke rumah ku. So, jalan tu ndak di lalu oleh kenderaan lain..huhu.Sunyi nya la.Yang ni, ndak sudah sunyi betul..sebab banyak transpot limpas-limpas..hehe


Ni plak..rumah jiran.hehe. Dulu, aku ndak ada jiran pun. Isk2.. Rumah ni rumah manager estate ni.. Ndak pernah lagi jumpa dorang. Dia pun baru pndah sini dalam a week.

Antara benda yang aku happy tinggal is ada pokok ni. Teka pokok ni pokok apa? Salah tu..ni serai wangi la. Lama sudah aku cari ni... Kalau mandi daun serai wangi boleh segarkan badan. Paling sesuai untuk orang yang lepas bersalin. Happynyaaa dapat pokok ni :D :D :D Thanx orang yang tanam :D



Pokok daun kesum ni mau mati sudah masa aku datang.. Aku ingat mati sudah pun. Tapi, aku sudah letak fertilizer.. Sekarang, mau sihat-sihat sudah dia... Semoga cepat sembuh kesummm!!



Ni bukan pokok lada ku..memang ada di sini. Sakit-sakit jugak dia, tapai macam kes di atas..sihat-sihat sudah sikit. Ni hari aku mau pegi beli racun brogard untuk tanaman2 ni..yea.

Banyak mau cerita pasal tanaman-tanaman ku ni..hehe. Nantila post di entry lain.

Masa aku tengah menggambar-gambar tadi, aku tengok sandal ku ada bekas tayar. Aku tau ni kerja sapa. Jaga aaaa...Hem. Kena claim ni...

Mau jugak gambar dalam rumah, tapi..rumah ndak tersusun lagi. Hari ni baru perabot sampai.. Len kali will update.

Ok..daaaa


1 comment:

  1. bestnya ada umah estate.sy pun ada simpan angan2 jugak mo ada umah estate bgni..aisyh, angan2 mo jadi asst.manager ladang plak..hehe..

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design