Saturday, September 17, 2011

Ku sedar dan bersyukur

Aku rasa mau menangis. Seriusly!

 

Tadi aku blogwalking..baca blog sana sini. Then, I realized something..

Betapa ramainya mommies bekerja di luar sana yang mau berhenti kerja untuk menjaga anak dan keluarga. Ramai juga yang sepertinya desperate, betul-betul mau berhenti kerja. Faktor utama sebab mau menjaga anak sendiri, mau anak membesar di depan mata, mau ada banyak masa untuk menjaga anak dan suami. Ada jugak kawan aku seorang doktor cakap benda yang sama, either itu 100% ikhlas dari hati or tidak..sekurang-kurangnya dengan berkata begitu, dia berniat juga kan.

Baru aku sedar, ramai yang mau tinggal di rumah tapi disebabkan family financial yang tidak stabil, maka harusla berkerja..Fuhh. Tiba-tiba aku rasa sedih. Selama ni, aku selalu merungut pasal tu..rungut sana sini kenapala peluang aku sempit untuk bekerja. Patutnya aku bersyukur. Walaupun aku tidak bekerja, tapi kami sekeluarga masih cukup serba serbi dari segi keperluan. Walaupun tidak mewah dan berlebih, tapi apa yang kami ada sekarang..sudah lebih dari cukup.

Betul la hidup ni is a journey. Hidup ini proses untuk menjadikan kita semakin hari semakin matang. Melalui pembacaan, pemerhatian kita belajar dan mengubah cara kita berfikir.

Betapa aku perlu bersyukur kan.

Kesedaran ini buat aku menjadi orang yang lebih bersyukur.

17092011971

Syukur ya Allah, aku punya banyak masa dan peluang bersama mereka. :')

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design