Wednesday, May 23, 2012

dearest Fizzy…

Dearest Fizzy..

Entry ni aku buat khas untuk kau. Khas untuk dedikasikan perasaankuni..cewah. hehe.

Eh..tiada ketawa-ketawa disini. Semuanya harus serius-serius belaka.

Fizzy aku mau kasi tau ni.. seminggu dua minggu yang lepas aku rasa berat hati betul mau balik. Entah apa-apa seja dalam hatiku ni. Hmm. Susahla mau cakap, yang penting hati sangat berat mau fly today. Rasa macam ada something bad jak yang akan berlaku kalau aku balik. Rasa takut pun ada, rasa sedih pun ada..Macam-macam la. Aku tanya terus sama husbandku.. Macam mana ni? Macam mana ya? Penat sudah kali dia menjawab soalan yang sama terus aku tanya.hehe.

Pernah sekali aku nangis sudah sendiri sebab aku rasa aku ndak dapat datang majlis nikahmu..which is the BIGGEST day ever in your life kan. Sebab itu hari besar mu, aku kawanmu sejak kita kecil, kawan bercerita pasal lelaki yang bikin kita happy, kawan menangis becerita pasal lelaki kurang asam yang tinggalkan kita seolah-olah dialah lelaki terhebat (ehh.emosi pulak!haha) , MESTI la ndak mau miss that moment. Mau tengok kau nikah!Mau tengok kau sanding! Mau tengok muka anak dara mu!Mau tengok meja pakai pelapik apa!Mau tengok apa makanannya!Mau tengok mukamu masih muka budak-budak masa sanding nanti.Haha.

Tapi.. (Nah!mataku mula berkaca sudah ni..)

Selepas beberapa hari sebelum hari aku fly, aku rasa aku konfiden sudah mau balik. Hati pun sudah baik-baik ni. Rasa berat hati pun sudah kurang. Maka segala urusan packing balik kampung pun aku buat. Siap beli stroller baru untuk balik ni. Beli stroller yang ringan supaya senang aku travle nanti. Then, yesterday has come..

Husband aku suddenly bagitau yang dia ndak dapat hantar aku ke LCCT hari ni sebab dengan tiba-tiba visitor penting datang hari ni. . Then, dia manage untuk mintak AP (Polis Bantuan aka sekuriti) untuk hantar aku ke airport. Kebetulan lagi kereta kami road tax mati. So, pakai kereta AP tu. AP tu pulak is the person yang agak aku kurang mau dekati atassebabsebabyangndakpayahlaceritadisini. Berat hati mau suruh dia hantar aku, LCCT bukan dekat pulak tu..3 jam setengah. Then, hati aku jadi berat balik.. Ditambah lagi, surat lahir anak-anak ku tiada disini. Tertinggal di tawau. Padahal mau masuk Tawau kena ada surat lahir.

Bila kenang-kenang semua ni..rasa banyak halangan untuk fly hari ni. Then, aku kol mamaku. Dia beria larang aku balik sebab dia bilang mungkin tu petanda larang aku balik. Tengah serabut fikir mau balik ka ndak, datang sudah AP tu hon depan rumah. Aku masih lagi dalam bilik istighfar terus terus harap harap dikasi petunjuk. Last-last I made up my decision to not going. Hurm.

Maaf gee..ndak dapat tengok ko kawin. Aku sedih betul ni :’(

aku miss kawin si mal, si hany, and now..aku miss ko punya wedding. I missed all my bestfriend wedding. :’(

IMG_20120523_140110

“All my bags are packed, I'm ready to go.. But…………….”

 

2012-05-23-13-58-56_deco

*aunty..

Aku doakan semoga kau bahagia gee..  Menjadi isteri terbaik di seluruh alam ni :’)

Aku sedih ba gee…wuu..wuu.. Crying face

3 comments:

  1. kak massss.... sdey ny ;( sy plak yg terover sdey ne..huk3

    ReplyDelete
  2. mas, ko memang sesuai jd full time mom..bukan working mom..ko sgt,terlalu,amat sensitip dan berfikir terlalu mendalam..kalau ko bekerja ntah macammana la rupa bentuk ko mas...hahahha...lawak la ko ni..dulu aku xsure kema or daia selalu ckp "mas tuh suke pikir dalam2 sgt. dah pikir takat ni,die pikir dalam lagi dan lagi." lol...

    ReplyDelete
  3. yaka?haha. tp, part keja tu aku pun rasa aku cam tu. Aku rasa pun aku mcm xsesuai keja. Sebabnya..alaa..panjang pulak kalau mo cerita..kehkehkeh. Yg penting aku setuju la pndapat ko tu..huhu.Kesiannya aku, x berkemampuan rupanya..huhu.

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design