Thursday, June 21, 2012

Holiday with familiaaa..

Assalamualaikum…

Sedih nengok blogku sudah lama tidak di update. Huhu. Perasan sibuk ba aku ni. Actually, aku ni jenis orang yang mesti ada mood dulu untuk menulis. Bila ada mood pulak, kena jaga my babies pulak. Maka, beginila jadinya. huhu

Okeh, last week..kami sefamily besar kecuali family abang aku datang semanjung untuk holiday. Ini first time kami holiday sama. InsyaAllah lepas ni, kami jadikan ni aktiviti tiap tahun. Every year mesti pegi bercuti ramai-ramai. Kami berempat sefamily kecil ni pun mula tahun ni akan buat percutian tahunan. This year pegi langkawi. InsyaAllah. Bagi aku pergi bercuti ni penting, tujuan utamanya untuk mngeratkan silaturrahim. Dulu aku tiada pun kesedaran begitu. Tapi, sejak last year…aku mula memikirkan benda-benda begini. Sudah mula fikirkan outdoor activity macam bersukan ka, jogging ka, dll. Sudah fikir pasal makanan yang sihat. Sudah mula fikirkan penjagaan rohani di rumah. And, paling latest aku terpikir untuk kasi ada balik set karaoke di rumah. Dulu masa awal kawin ada, after Alya lahir, kami simpan dalam stor. 2 minggu lalu, aku tengok rancangan ‘Siapa di rumah?’. Dorang pergi visit rumah Dr.Muhaya. Dalam rumah Dr.Muhaya ada set karaoke and dia siap menyanyi lagi. Kehkeh.

Buat aku terfikir, bagus juga ada set karaoke di rumah. Weekend boleh ambil  masa sikit untuk suka-suka ria menyanyi dengan sound yang tidak bikin telinga anak anak aku pecah telinga..kehkeh.. Secara tidak langsung boleh menyatakan rasa sayang dengan lagu yang kita nyanyikan untuk husband and anak-anak kan? Aisehmennn..hiihi. Lucu pulak. Tapi, betul ba! Cuba kau bayangkan kau nyanyikan lagu untuk partnermu dengan penuh feeling..

“Menatap indahnya senyuman diwajahmu… Membuatku terdiam dan terpaku… Mengerti akan hadirnya saat terindah..saat kau peluk mesra tubuhku….”

Kan syahdu tu..ekekeke…Will install them soon. :)

 

Eh..eh..aku melalut sudah ni. Tadi kan mau cerita pasal holiday. Haiyoo..hehe. 

First destinasi kami di Melaka wonderland.

DSC_0011 DSC_0004

Sakit hati sama adikku sebab ambil gambar time aku ndak ready lagi.Haha. Izz n Alya lengkap pakai swimmng suit and swimming cap.ekeke. Next pic is gambar kami semua..Yuuhuuu!!!

DSC_0113 DSC_0345 

Gambar anak-anak ku ndak sudah di ambil, sebab sebok mandi. Ahaha.

 

Port Dickson.

DSC_0490

 

Nilai

DSC_0521Kakak aku & Iman, Alya & Izz’s cousin. Di Baryali Carpet. Dorang borong 5 bijik karpet.Pehh.

KL

DSC_0584Beradek-beradek perempuan I. Heee~ Sorang pempuan lagi ndak hadir sebab ada exam.  Ahh..kesiann ba. Next time ah! Super love sama this pic sebab aku nampak tinggi. Haha.

Holiday ni sangattttt penattttttttt!!!!! Macam bukan holiday, macam kem motivasi pun ada. HAHA. Disebabkan oleh itu, maka kami telah menjalankan post mortem untuk penambahbaikan percutian di tahun hadapan. Haha. Holiday sangat rush dan sangat penat sampai semua budak kecil demam & selsema. Ain, Alya, Dhani & Iman semuanya sakit. Kesian ba. Dan mummy-mummynya pulak semua exhausted. Next time ndak boleh buat yang telampau singkat begini. Huhu.

Tapi, orang yang paling penat ialah lelaki paling baik di hatiku (ececeh), my husband. Dialah driver membeli makanan, driver pegi ambil ubat, driver pegi hantar/ambil di airport, driver pg shopping dll. Di saat orang lain sudah boleh rehat-rehat, dia masih memandu ke sana sini sampai lewat malam. Thank you so much husband! :)

Okeh. Habis cerita. Daaa :D

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design