Monday, May 9, 2011


Video ni di ambil jam 11 malam tadi. Dalam masa-masa ni, alya terus dengan gayanya..lari-main-jatuh-nangis-main lagi. Eizz pulak steady di atas katil, cuma sekali sekala merengek minta perhatian ndakpun susu. Sometime dorang menangis serentak, bila ni jadi, aku ibu yang baru jak ber-anak dua ni memang bingung. Ndak tau mau layan yang mana satu dulu. Si kakak ka..Si adik. Setakat ni aku layan ikut keperluan. Tengoklah yang mana penting dulu. Kalau Alya nangis sebab dia jatuh, layan la Alya dulu.. So, Eizz yang maybe lapar time tu..tunggu kejap ya.

I can say, ndak senang mau jadi ibu kepada dua orang anak yang umurnya dekat-dekat begini. Satu berumur setahun 6 bulan.. satu lagi umur 10 hari. Beza ndak jauh, cuma setahun setengah. Bantuan husband, jauh sekali la..sebab dia pun sibuk. Balik kerja after 7pm, pegi keja 6.30am.. Mak aku balik-balik suruh aku ambil pembantu untuk bantu aku jaga anak-anak aku ni. Bila dia suggest macam tu, aku ndak pikir pun..terus aku reject cadangan Mama ku tu. Aku rasa idea mak aku tu ndak patut and aku rasa malu kalau aku ada pembantu untuk jaga dorang. Yalah, first sebab..aku bukan bekerja pun. Aku ada di sisi dorang 24/7.. Second, rumah aku ada cleaner setiap hari..Cleaner ni buat semua kerja-kerja rumah kecuali memasak. Maka aku malu mau ada pembantu..huhu.

Bila rasa tegang jaga anak-anak aku ni, ada jugak suara hati berkata.. "huh, camanala aku nanti di sana(rumah sendiri).. sekarang ni ok la sebab mak banyak tolong. Bestnya kalau ada pembantu.."
Nah. Mulala mengidamkan pembantu..hahaha.
Tapi, tu cuma suara-suara daripada nafsu.. Bukan dari hati dan akal..

Hmmm..aku kena banyak berdoa ni supaya aku dikurniakan kesabaran dalam menjaga dan mendidik anak-anak ku.. Kan sesungguhnya ndak ada satu benda pun yang mampu kita lakukan tanpa bantuanNya.. :)

Mudah-mudahan la aku boleh bersabar dengan penat lelah yang bakal tiba.amin.

Gud nyte!

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design