Tuesday, April 12, 2011

Salam semua..


Ehem. Ini hari sudah pun 39 minggu + 2 hari...Wah!
5 hari lagi ke due date.. Kawan-kawan seangkatan ku sudah pun berangkat ke medan perjuangan. Tinggal aku lagi ni..hehe. Last week pegi check up, baby belum pun engage lagi..

*engage - kepala baby belum masuk lagi ke laluannya. Kalau secara analogi, penumpang pesawat belum lagi menunggu di departure room...wah.hehe

Jadi, doktor pun mengandaikan yang aku ni bersalin lambat sikit.
Iya? Bagusla doctor..hehe..

Actually, aku ada perasaan sayang mau kasi lepas ni anak keluar dari perut. Sayang la perut ku ndak lagi sebesar ni...hmmm, bila lagi mau dapat sweet memories ni..
Aku suka ba jalan-jalan dengan perut besar ni.. Rasa macam bangga-bangga pun ada. Haha.. Haih, lain-lain ni mummy kan..

Nanti perut ku sudah ramping (ini adalah doa), maka mesti aku rindu sama ni body.. :D
Dulu mau betul bersalin cepat-cepat..sekarang rasa sayang plak..adeih. pening anakku di dalam..hehe

Okla, ni cerita pasal condition ku plak..
Phewww~~~ Wah. Belum apa-apa sudah mengeluh. Tidak ba, semakin lama semakin susah mau bawa ni perut (*Bukan mengeluh ba ini..becerita.hehe)
Di stage ini, aku ndak boleh sudah mandikan Alya, melipat kain, kejar-kejar Alya..dll. Lucu jgak aku rasa bila aku main 'tapok-tapok' (sorok-sorok) sama Alya, (macam yang aku selalu buat sebelum ni sama dia..), kesusahan sudah aku mau menyorok... banyak ruang ndak muat..sentiasa Alya boleh nampak aku sebab Mamanya menyorok separuh badan seja.hehehehe.

Hampir sepanjang masa plak aku mengalami perkara di bawah :

1. Sakit kepala, aku rasa ni mungkin sebab aku mudah masuk angin, maka kepala berat dan pening.
2. Sakit muscle di bahagian bawah ni..hmm, nda tau camana mau explen bahagian bawah tu di mana...hehe. sakit bila mau bangun, merangkak, bila berjalan lama..dll.
3. Perut mengeras maka jadikan aku ndak selesa. Teruslah aku jadi berpeluh, sakit perut mau ke tandas, mau terkencing, perut nda selesa... masa ni la nda tau mau berposisi macam mana. Suma pun di rasa salah, berdiri pun salah, baring pun salah.. hmm, layankan seja sampai perut melembut balik= back to normal.
4. Gerakan baby sekarang sakittt.. Selalu aku mengeluarkan bunyi begini klu ditendang.. "Fuhh..fuhh..." haha..Sakit ba. Di tendang perut ni tinggi..Jadi kulit ni stretch banyak..huhu
5. Sakit rusuk. ah. ini sangat selalu.. Ini lain sikit sakitnya. Macam organ ku tersepit di celah-celah rusuk..hmm.. haha. macam-macam seja imagine ku.. tapi, ini memang sakit lah!
6. Semput. Biasalah.
7. Senang cramp. Tapi, aku sudah kebal..haha. Aku sudah boleh handle sendiri ni benda.

Patutlah Allah memberi ganjaran yang besar sama orang mengandung... (^.^)



2 comments:

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design