Wednesday, April 27, 2011

this is the day.


Hari ni sudah 9 days overdue..
and its mean.. today sudah sampai limit hari untuk menunggu sang baby lahir.
Maka, hari ni aku akan dimasukkan ke hospital untuk dipaksa bersalin. Caranya dengan masukkan ubat supaya ada contraction. Plus, ketuban pun dipecahkan.
Orang cakap..induce ni sakit. Betulka ya? Rata-rata yang bilang sama aku ialah orang yang first baby, so..aku agak ragu-ragu yang induce ni lebih sakit daripada natural. Sebab, 1st baby memangla sakit yang teramat sakit. Hmm, i will find out today.

Aku terus-terusan berdoa semoga semua doaku di angkat ke langit dan dimakbulkan Allah. Berdoa supaya baby selamat, rasa sakit cepat berlalu, husband dapat teman di labour room, supaya aku berani melalui semuanya, dan aku tabah seja hadapi semuanya..amin

Hari ni adalah hari yang sangat dinanti-nantikan..

Kami semua gembira, Tapi, mamaku macam nerves jak aku tengok tu..hehe.. Ndak keruan dia jadinya. Mamaku memang begitu, penakut sikit..hehe. Dia memang ada anxiety problem.

Dari my room, aku sudah tercium bau mi goreng Mama n sis tengah siapkan for us breakfast. Lepas makan mi nanti, aku ambil coklat + glukos.. Supaya aku dapat tenaga dengan cepat. Sebelum tu jugak, mau baca surah maryam sebelum pegi. So, around 9am, aku sampaila hospital. Mau baca ayat 1000 dinar + ayat Nabi Nuh banyak2..
Semoga semuanya dipermudahkan..

pray for me dear frensss... :D

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design