Friday, February 3, 2012

Baju baru untuk Alya lagi

Aku tidak tau mau kasi nama apa sama ni baju. Design baju ni pun aku ambil inspirasi dari ada satu baju tu aku tengok di google. (Inspirasi ka tiru? Erkkk..)

Ala-ala dress, tapi, shirt jugak..Hmm. Tengok sejala gambar di bawah.

DSC_1297 DSC_1298

DSC_1308 DSC_1311

Alya : Hai kawan-kawan….

 

DSC_1316Pandangan ketika duduk (Ececehh..macam promote apa seja kan. HAHA)

Inilah contoh baju yang aku ambil insiprasi tu ( sama dengan tiru jugaa..erk.)

301530_235853049783860_186782991357533_600676_4898087_nFrom blogshop : http://petitsugar.blogspot.com/

Ada beberapa benda yang aku tidak puas hati dengan baju kali ni.

1. Kain yang aku pakai ni agak keras, so bahagian bawah baju adalah sedikit kembang as picture 1 & 2 di atas. Then, nampak tidak cantik. Haiyaaa! Patutnya bahagian bawah tu jatuh macam baju sebenar.

2. Padanan baju dengan seluar tidak ngam rasanya. Rasanya lagi bagus dengan jeans, or legging. Seluar tu terpilih sebab itu seja pilihan yang ada. HAHA. Kasian anakku.

3. Tali pinggan tidak cantik, fikir either buat sendiri belt or kalau jumpa yang sesuai di mana-mana kedai boleh beli.

4. Selipar Alya pun sangat tidak sesuai dengan baju ini. Kehkeh. (Haii…kalau mau match semua, habis bankrap Mama begini. Hehe. )

 

Okeh, mau cerita lagi sikit. Baju ni pun super buat aku happy tau. Sebab, aku belajar something sama lengan baju. Ini baju yang sama Alya pakai tu. Then, aku rasa pelik sama lengannya. Kamu tidak rasa lucu dengan lengannya?

DSC_1272 DSC_1271

HAHA. Macam kejung seja di tengok kan. Haha.

Sepatutnya lengan baju kelihatan begini laaa.. Alahaiii.

DSC_1275 DSC_1274

 

Lepas buat correction, jadilah macam ni :

DSC_1330Ahh. Leganyaa..Pandai sudah buat lengan.. Ngeee~

 

DSC_1315Alya : Okeh. Saya tengah busy ni. Byeee.

*Update blog dengan rushing, Kak As mau balik jam 12. Ada 10 minit lagi mau jam 12, ok. Bye!

2 comments:

  1. makin seronok la si alya posing dpn camera... balik2 dpt baju baru n FREE!!! hahahaha...
    setiap kali kak mas buat entry pasal jahit baju, setiap kali tu jugak la sy jeles... ehukkk... bila la mau ada masa menjahit-jahit neh?? huhuhu

    ReplyDelete
  2. eshh.. kak pun ba xda masa sgt mau menjahit..arghh...geram kan. aduhaiii.. ko try la jahit ba, cari masa..mana tau boleh jd mcm rizalman..hehe :)

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design