Tuesday, January 11, 2011

Harapanku kepada anakku.

Macam mami-mami yang lain..aku pun ada harapan untuk anakku...

Harapan ni ndakla tinggi melangit..cuma, harapan ni ku simpan jauh dalam hati..eceh.
Mudah-mudahan..tercapai suatu masa nanti..

Aku berharap satu org daripada anak lelakiku boleh menjadi seorang doktor. Tapi, bukan doktor perubatan sains, aku harap dia dapat jadi doktor perubatan islam.
Macam ustaz Shahran..Macam ustaz Suhaimi, ustaz Harun Din..

Nama-nama tu semuanya hebat-hebat dalam mengubat ni.. :)
Aku pun berharap anak ku nanti boleh jadi macam tu..
Aku pikir begini sebab..

Satu, Kekurangan doktor perubatan Islam di Malaysia.. Macam family kami sendiri, mau berubat benda-benda begini susah.. Yang banyak bomoh sana sini. Sebab bomoh banyak, jadi orang yang terlibat dengan syirik pun banyak. Naudzubillah. Aku harap betul..anakku nanti boleh jadi doktor n dapat tolong ramai orang...aminnnnn..

Second, sebab bila dia boleh jadi begini.. InsyaAllah background agamanya pun kuat. Aku berharap dia boleh belajar U di Mesir ka.. :) Ada ilmu yang banyak pasal Islam. So, dia boleh tolong kami sekeluarga pasal agama kita ni.. Boleh la dia sentiasa buat teguran/tunjuk ajar... Yala, kalau ada seseorang yang boleh ingatkan kita tu selalu kan bagus.. Rahmat :)
Dunia ni pun bukannya lama.. Sekejap seja.

Third, Bolehla dia menjadi penolong kami (mama&abah) di akhirat nanti.. Amin

Senyum-senyum ak tulis entry ni.
Baby dalam perut pun tendang-tendang ni...Ehem, menyahut seruan kali..hehehe

ok.itu seja :D

2 comments:

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design