Friday, January 14, 2011

Hye 2011

Sudah masuk tahun 2011 ba kan..hehe...

Wah, lambatnya aku...haha..
Tidak ba..suddenly hari ni mau becakap pasal tahun 2011.. hem.
Sebelum tu... welcome 2011.. :D
Kita ndak tau apa yang akan jadi tahun ni.. Ndak tau sampai ka kita 2012 ataupun ndak. Bunyinya seram sejuk biru kan.. Tapi, itulah hakikatnya...
This entry mau cakap pasal azam baru 2011...
Hey..hey..hey... Aku pun ada ok :)

2011...
POSITIF
Tahun ni aku mau jadi orang yang lebih positif... Aku mau sentiasa positif. SENTIASA.
Aku ndak mau la pikir bukan2...im not saying 100% aaa..haha.
Tapi, InsyaAllah..aku berusaha sedaya upaya untuk positif. Amin.
Lately, aku banyak ndak puas hati.. Ndak puas hati my husband selalu balik lewat. Dia keja start 6.30 am - 7 lbh pm everyday sejak pindah sini. Dulu masa di Bradwall, N9 (tempat lama).. kdg2 dia pegi keja time malam then balik 1-2 am..Huh.
Aku actually ndak jugak rasa ini beban sangat kalau aku ada family lain di rumah..
Ini ndak, aku sendiri..dengan ada satu jiran - yang ndak berhubung..huhu.
hemmm... Keadaan tu buat aku kami rasa kerjaan ni ndak berbaloi. Some people say..tengok jugak la dengan gaji yang dia bagi.. Sesuai la tu. But, at the end...buat kami makin sedar yang masa dengan family tu jauh lebih bernilai daripada gaji...hem.
Maksud ku, ada kerja lain yang lebih banyak masa dengan family dengan gaji yang lebih rendah. Kami rasa itu lebih berbaloi. Mungkin pandangan kami ni ndak berwawasan, ndak berfikiran jauh, ndak gemilang terbilang...hehe. Tapi ,itula pendapat kami jauh di dalam hati..hehe.
Masing-masing ada pandangan sendiri kan... Bagi kami, kami lebih pentingkan keluarga..lebih pentingkan masa bersama, mau banyak masa bersama, sentiasa sempat melihat perkembangan anak bersama.. dan bersyukur setakat ini, Allah izinkan kami laluinya bersama. Alhamdulillah.
Wah. berbalik pasal tadi.. Aku mula la pikir macam2..ni ndak berbaloi..bla..bla..
Tapi, aku ndak mau pikir begitu.. Wlaupun aku rasa tu ndak berbaloi.. aku patutnya bersyukur...
Daripada aku cakap begitu.. baik aku cakap
"Kerjanya ni banyak masa pakai dalam sehari, nanti malam ada keja lg mau dibuat di rumah sampai jam 12 la..1 la.. Kesian dia. Ndak apala..mudah-mudahan ini sementara seja. Harap-harap esok lusa dia dapat kerja yang lebih baik. Syukurla dengan kerja ni, kami hidup selesa "

Wah...positifnya..hehe

Iya, aku mau cakap benda2 yang positif seja.. Mau belajar untuk sentiasa fikir positif. :)


LEBIH YAKIN
hehehehe.. tahun 2010 is tahun di mana aku punya self esteem very low. Maybe tahap - sudah..hehe. Tahun ni, aku mau jadi orang yang yakin :D weeeeeeeeee...
Mau jadi yakin macam model-model dalam America's Next Top Model...wahahahaaa..
The judges salu cakap.. Bila kita tiada keyakinan diri, perkara tu akan terpancar di riak muka/ seri muka.. so, kita mesti yakin diri supaya kita nampak macam orang sihat n bertenaga..hehe


BETTER MAMA & WIFE
Mau jadi mama n wife yang terbaik untuk keluarga.. Amin. Aku mau dorang rasa beruntung dapat aku jd Mama & Wife dorang..
Aku mau jadi lebih memberi..sentiasa memberi.. Ndak pikirkan ganjarannya. Cuma fikir perkara ini mulia. Kita patut buat perkara mulia supaya Allah sayang kita. Amin.


DISIPLIN
erkkkk!!!! Konfem my frens ketawa part ni. Aduih.. Ni part paling susah ok. Dalam hidup ni semuanya perlu disiplin walaupun ko just a housewife..hmmm..
Iya, Aku berusaha...
Ya Allah..bantula aku part ni. This is the hardest part... Aku selalu buat benda ikut mood. Aduh. Malunya. Mudah-mudahan aku boleh buat... sikit-sikit lama-lama jd bukit... :D

*tiba-tiba teringat si apek buat pesanan menabung di Radio Era,
A : Rajinlah menabung. Tabung duit sikit-sikit..lama-lama jadi bukit!
B : Alaaaa...(merengek)...tak nak la jadi bukitttt...nak jadi duit jugaaakkkk...

haha. Ada-ada jak c apek ni.

Semoga 2011 jadikan kita insan yang lebih baik di sisi Manusia dan Allah. Amin.
Selamat tahun baru :D

2 comments:

  1. ak syg 2010...ak mo 2011 dpt kenangan lg best!! :)

    ReplyDelete
  2. "Maksud ku, ada kerja lain yang lebih banyak masa dengan family dengan gaji yang lebih rendah. Kami rasa itu lebih berbaloi. Mungkin pandangan kami ni ndak berwawasan, ndak berfikiran jauh, ndak gemilang terbilang..."

    abg aku selalu tukar2 kerje after dapat Kaseh..aku pernah marah die..tp dia ckp kerja boleh carik,tapi moment ngan anak die kalau terlepas,terlepas la...baru aku paham...

    time is more valuable than money..if gaji besar but u don't even have time for ur own self, apetah lagi family, i think ditching the job is better than keeping...lebih berwawasan,berfikiran jauh dan gemilang terbilang if we treasure our family... :)

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design