Friday, January 21, 2011

Mau beli tiket balik sabah


Hmmm..nda lama lagi masa untuk pulang kampung. 'Mengeram' di sana...eih.Buruknya ni word...hehe.. Tidak ba, tunggu hari untuk bsalin. :D :) ;) yeaaa...
Aku mau balik ni, tapi tiada kawan ba..isk2. Baru tu dengan perut besar ni, masa tu sudah 8 bulan plus..mau bawak c alya lg.huhu. Aku ada problem sikit la balik without assist ni..huhu.
1. Kesusahan bawak barang alya lagi on the way from entrance-boarding room-aeroplan, kdg2 kena dukung dia lagi sbb baru pun umur stahun 3 bulan kan..jln pun lmbat, nda mau d pegang...jauh jugak tuuu..hmm.

2. Camana la mo bawak aku punya laptop lagi, aku punya dslr lagi..bnda2 tu nda boleh masuk kargo..isk2..

3. Sakit belakang on 8 months, sdangkan sekarang sudah rasa sakit, duduk lama2 memang sakit..mm..

4. Perut besar ni buat c alya kesempitan di pangku masa fly nanti.. Mau tunduk untuk ambil barang di bawah seat pun ndak boleh klu perut besar. Sudala budak kecik begini selalu ada jak halnya..Mau susu la, mau minum la, kdg2 mau d letak minyak la..tetumpah la, mau lap mulut...kena balik2 ambil barang di bag.

5. 8 bulan tu balik2 mau pegi toilet...buang air kecil ba!

6. Kadang-kadang aku pening dalam flight..sometime mau muntah..huh.

7. Nanti dalam flight c alya mau makan lagi (of kos dia jerit2 mau makan kalau nampak org lain makan)...cmana mau kasi makan..meja pun susah mau turunkan, sebab perut besar plus c alya tengah d pangku..boleh pun turunkan, tepat2 meja tu dengan dia.. Maka, dengan senangnya la si Alya capai semua food/drink utk di tumpahkan... Terbayang aku ni camana la..dengan sempit tu, aku lagi susah mau begerak.. c alya lagi kasi tumpah food/drink, nanges lagi dia mau makan..aku lagi pening/mau muntah time tu, and maybe jugak aku mau buang air kecil lagi masa
tu..aduihh..msti susah kan..isk2..


Hurmmm...lepas pikir2..aku rasa aku ada jalan. Bawak dia punya carrier/carseat. Then, belikan dia satu seat untuk dia. So, nda payah di pangku. Dia duduk dalam carrier di seatnya sendiri. Problemnya, under 2 years ndak boleh beli seat by online. Dorang duduk atas riba walaupun harga yang sama dengan adult/children punya tiket.

Jadi, tadi aku aku sudah call MAS tanya dorang problem ku ni.

Then, dia cakap.. Boleh beli seat untuk Alya (under 2 years), just letak tarikh lahir tipu di online booking form. Make it umur 2 years above. Yea! Boleh jugak beli by phone, tp..harga di phone mahal sikit. So, I chose beli online dgn tarikh lahir lain :)

Pastu, mintak asisstant from MAS untuk pregnant woman :D , so nanti dia akan angkatkan barangku start from check-in, so nanti dia bawakkan la carrier,laptop,dslr suma tu... Wah. Indah kan? :D

Yea. Problem solved. Thank U MAS. Eh, belum lagi.. Nanti pas fly baru cakap thank U :D

My DSLR. Ini pun lebih 1kg.


Car Seat/ Carrier Alya. Maybe 1 kg plus sikit.


Ni la laptop aku. Seberat 2.6kg ni..berat tuuu. Besar plak tu. Mana larat. huhu

Nanti benda-benda ni aku ndak payah angkat..yea. Pastu dalam flight nanti pun, aku ndak payah pangku Alya. Senang la aku begerak ambil barang, kasi makan dia, kasi susu, pegi toilet n rehat2.. :)


So, InsyaAllah, Aku n Alya sampai Tawau 5.10 pm on 5 Mac :)

Alhamdulillah. Mudah-mudahan urusan ku di mudahkan.. :)



2 comments:

  1. tikey si alya boleh beli on the same day kamu travel. kakak buat begitu utk si ariana. orang MAS tu yg ajar sebab kalau beli online mahal.
    tapi nda pa lah sebab lia sudah beli kan. tapi lain kali tau sudah lah.

    ReplyDelete
  2. ya.thnx info tu yaa...useful! :D

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design