Tuesday, August 9, 2011

Baikpulih baju Alya.

Cettt. Baikpulih. Perkataan tu ndak tahan aku.hehe..

Alya ada satu baju, aku beli di Pasar Gantung, Tawau. Orang panggil itu Pasar Gantung, walaupun di atas pasar tu ada di tulis besar-besar Central Market. hmm, tidak kisah la kan. Open-mouthed smile

Aku beli baju ni hari tu, after pakai mungkin sampai 5 kali jak…macam-macam kerosakan di sana sini..Argh.

Baju ni dijual dengan tiada jahit tepi.. Maka, terlerai-lerai la benangnya tu. Hatiku juga hancur menjadi keping-keping. Aiseh, macam jak baju mahal kan..RM8 jak pun. Hekhek..

Aku punyala berabis kasi bagus ni baju, since baju ni banyak jahitan..Fuh.

Satu hari aku repair baju ni, (sesuai la dengan keadaan si tukang jahit yang sangat amatur + diselang seli kan dengan tidur,jaga baby,masak..Eik!Banyaknya!).

Sampai husband aku bilang,

“Ndak payahla kasi bagus baju tu..beli jak baru..”

No no no... Tidak suka ba dengar ayat-ayat begini.. Orang sudah punya hati mau DIY segala yang boleh, balik-balik suruh beli seja… Terus kening aku berkerut secara otomatik.

Patutnya bagila support dengan bagi bunga ka..hakhak. Flirt male

Okeh, ni baju tu sebelum repair :

DSC_0026

DSC_0028Koyak di sana sini sebab tiada jahitan tepi.DSC_0023

Teruk rosak baju ni..Hmm, tapi aku telah berusaha dan berjaya repair baju ni. Fuhhhh…

Hasilnya :

DSC_0055

DSC_0056Sudah buat kemasan tepi, ala-ala jahit tepi jugakla.

DSC05807DSC05809

Alya..Punyala susah suruh dia begambar. Boleh dapat sakit paru-paru baru boleh dapat gambar dia. Dia lari satu rumah masa aku mau ambil gambar ni.

 

P/s : Masa aku beli baju ni, panjang baju ni sampai buku lali Alya. Sekarang sudah tengah betis. Cepatnya Alya besar..

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design