Wednesday, August 10, 2011

“Bila-husband-tiada-di-rumah”

Aku ada penyakit yang namanya :

“Bila-husband-tiada-di-rumah”.

Simptomp penyakit ni aku jadi malas mau masak n makan. Faktor penyakit ni adalah diakibatkan oleh tidak suka makan sendiri.

Penyakit ni masih tidak boleh disembuhkan lagi, maka berbuka tadi aku makan ini..

DSC05821

Adakah patutttt!!!

Andu kasian kan. Makan sambil airmata mengalir membasahi pipi. Eh, tidak la…gurau saja maaa. Aku makan berdua sama Alya. Kasian, beselera jugak dia, seolah-olah dia puasa.

Aku memang begini, kalau husband aku tidak balik lunch, ada meeting ka, ada visitor ka, dll… maka, sebarang jak la aku makan. Makan megi la, telor la, kadang-kadang minum Milo seja.

Adakah aku seorang isteri yang menganggap husband adalah mataharinya? Ah, aku ni beginila kalau tulis blog..cakap merapu-rapu n melebih-lebih. HAHA.

DSC05819Husband masih lagi on the way from KL sbb hari ni ada seminar. Harap selamatla sampai seperti selalu. Budak perempuan di dalam gambar rindu sudah sama abahnya, duduk diam-diam depan TV dengan muka sedih-sedih sambil peluk lampinnya. (Lampinnya dikeliling dilehernya.Her faveret ever!)

“Cinta bunga akan layu, cinta manusia akan mati, Cinta pada Allah.. Itulah yang kekal ABADI. Cintalah manusia seadanya”

2 comments:

  1. mcm kamu ada matahari, biasalah klu biasa makn bedua tiba sendiri, gtulah mungkin kejadiannya

    ReplyDelete
  2. hehehehe...aku merepek-repek ba tu mila...hehehe..ndak boleh cinta manusia telampau kan.. :)

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design