Thursday, August 4, 2011

jahitan sembat. Eh, macam magic!

heheeheee..Bagi aku la..Aku rasa macam magic ba, sebab aku tidak sangka mesin jahit boleh buat jahitan sembat.Ahaha. Tapi, aku memang tau la banyak mesin jahit memang boleh buat jahitan sembat, and one of in the list mesin jahit aku. Weee..

Mungkin ada yang nda tau apa tu jahitan sembat kan. Jahitan sembat ni macam gambar di bawah, yang selalu dipakai untuk hujung lengan or kain.

DSC05771

Ehem..ehem..ini pulak jahitan sembat yang aku buat pakai mesin jahit aku. Tadaaa..

DSC05762

Aduih. Punyala gembira atas kemampuan ini. (Wah. Berkata-kata seolah-olah mampu berenang melimpasi lautan pasifik seja.Hehe).

Thanx nv50! Ko buat hidupku lebih bermakna. Red heart

DSC05769

Alya memang ndak pernah senang tengok aku bersenang-senang. Ada seja disekitarku mengganggu ketenanganku ba..(andu ba kasian anakku..)

2 comments:

  1. berapa rege mesin jahit brother ni? syoknya mmenjahit..akak bljar dedulu..tinggal lama mcm keras je tgn ni huu..pandai jahit dh jimat kan

    ReplyDelete
  2. kak zi, rm1500..beli la kak, berbaloi.. :) dia lebih kurang dgn function singer computernatic 988-RM 1995, dgn mesin janome model 2049 - RM 2499.. mesin ni jauh lebih murah la. :D

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design