Wednesday, August 3, 2011

Ini hari gembira : Innovis 50 milikku kini.

Yabedabedduuuuuuuuuu…

Eh, aku gembira betul ni hari. Macam aku tidak mau berenti senyum. Masuk tandas senyum-senyum, pegi masak pun senyum-senyum. Tengok muka husband dengan penuh kasih sayang…ahahaha. Manakan tidak, dia yang sponsor I beli barang di bawah.

Tiap kali limpas di dekat meja ini yang diatasnya terletak barang di atas, senyumanku bertambah lagi satu cm. Limpas lagi tambah 1 cm..wah, ni senyuman sudah lebih telinga.Ahaha. (wah, bunyi ketawaku pun ketawa kesukaan.Ahaha).

Aku ingat hari tu aku merajuk sebab rasa kecik hati sama husband sebab seolah-olah kemauanku ni di kategorikan sebagai picisan. Kikiki. Aku tapuk-tapuk menangis sebab malu jugak mau menangis pasal hal kecil itu, Sambil-sambil bilang di dalam diri,

“Aku tidak mau sudah beli mesin jahitttttttttttttttt…..tidak mauuuu…peduli la sanaaaaaa…”

(Sudah jadi tabiat tiap kali kecik ati, malar bilang ‘pedulila sanaaaaaa…’ Nda tau apa nama ni jenis penyakit)

Kunun masa itu aku sudah nekad tidak mau beli mesin jahit. Mogok kunun. Husband ajak pegi beli mesin jahit, terus ni menjawab :

“Ndak mau laa..nantila aku kerja aku beli sendiri..” Ececehhh..

Tapi, eh, tidak sampai 2 hari..berubah pikiran. HAHA.

Kisah itu terjadi bukan dia bermaksud pun, tapi hati orang yang tidak punya kerjaya ini yang sensitif. Nah, jangan kau main-main sama hati si wanita tidak bekerjaya, very fragile tau! HAHA.

Aku tadi belajar-belajar sendiri from internet cara guna ni mesin. Nanti sabtu ni (6hb Ogos 11), pegi lagi belajar sama dorang. Mesin ni very user frenly sebenarnya. Tapi, mau jugak belajar sama dorang lagi, biar cepat pandai.

Punyala lama baru dapat beli sebab, aku ndak jumpa kedai mesin jahit + mau cari tempat yang boleh ajar cara guna + kena booking dlu, then after 2 weeks baru sampai. Kira sebulan setengah jugak la. Tidak apala, barang yang lepas tak usah dikenang..ekeke.

Okla. Bye!

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design