Monday, August 1, 2011

Oh.Puasa..

Assalamualaikum semua.. Puasa ka hari ni?

Mudah-mudahan kita semua tergolong dalam golongan orang-orang yang metaati perintahNya. Amin.

Bulan puasa ni, perkara nombor satu yang aku risaukan, lebih risau daripada bagaimana untuk kelihatan cantik menarik dan muda remaja di pagi raya ialah berpuasa dan menyusukan.

Maybe, ada yang tidak tahu, bila menyusukan akan rasa haus selalu. Tengah menyusukan pun, mau sambil minum air. Ini sebab kehilangan banyak air dalam badan. Al maklum sejala, badan kini telah bertukar menjadi kilang penghasilan susu segar. Betul ni, segar okeh!Hehe.

Hari tu aku sudah puasa sekali, and tidaklah teruk yang aku sangkakan. Air susu mencukupi + tidak haus sangat. Tapi, kemarin disebabkan cuaca + menyusukan, aku balik-balik haus. Risau pulak rasanya. Takut nanti air susu kurang, plus, kehausan sangat. Jumpa lagi anak yang tidak mau guna botol susu..Habis! Hehe.

"Dan barangsiapa bertawakal kepada Allah, niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya." (Ath-Thalaq: 3).

Nah, Allah kan sudah janji.. Siapa yang bertawakal kepada Allah maka Allah akan mencukupkan keperluan kita. Ini bukan janji manusia yang kata mau datang rumah aku tapi tidak datang-datang juga ( Ini janji Si Minah sama aku.Cess) Tapi, Ini janji Allah, dan janjiNya itu PASTI.

Indahnya Islam Ya Allah, Kau menurunkan ayat ini sehingga membuatkan kami(hambaMu) berasa tenang dan tidak takut/risau. Segala puji bagiMu Ya Allah.

We (Fully Breastfeeding Mothers) ALWAYS can produce ENOUGH milk during Ramadhan. Support breastfeeding, It Rocks! Yeahhh Bebehhh!!! Flirt female

Eh eh eh. Terover pulak.

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design