Wednesday, April 4, 2012

Jauh tapi dekat.

“Untuk menjadi orang yang lebih baik dan lebih berjaya dunia dan akhirat maka dekatkanlah diri dengan orang-orang berjaya seperti ulama, ilmuwan & usahawan…”

Aku sudah lama  sedari benda ni. Sudah lama mau praktiskan. Sudah lama mau buat..dan selalu baca pasal ingatan ni di mana-mana. Tapi, orang-orang begini jauh. Yang ada cuma kawan-kawan yang success dalam karier dorang. Yang mana mereka semua aku kagumi. Ada yang jadi doktor, engineer, executive, pensyarah dll. Kamu memang hebatt oooo… :)

Untuk dekat dengan tokoh-tokoh begini memanglah tidak mungkin terjadi. Sebabnya…oh, tidak guna aku jelaskan kenapa..haha. Jadi, sejak orang-orang begitu sudah mula join facebook. Sudah mula buat page dorang sendiri. Makaaaa…di sinilah peluang kita untuk berdekat sama orang begini. Cuma klik ‘like’, maka kita sudah boleh jadi kawan dorang. Kawan jauh tapi dekat. hoyehhh.

Apa yang paling aku suka like page dorang ni ialah tiap hari ada seja reminder yang sedap-sedap di baca. Masa awal-awal sekali aku like page Ustaz Zahazan Mohamed. Ini antara pendakwah faveret aku ni.Hehe. pastu like page Ustaz Ismail Kamus. Sejak like page para alim ni, hampir tiap hari aku dapat reminder yang best-best. Contohnya :

ustz zahazan rem 2

ustz zahazan rem 1

Selepas ke’syok’an dapat reminder-reminder begini. Aku pun teruslah like page-page orang-orang hebat yang lain. Macam Ustaz Zawawi, Dr.fadzillah Kamsah, Ustz Don Daniyal, Prof.Muhaya, Wardina, dll. Seronok la baca status-status dorang. Rasa diri lebih tenang, lebih gembira, lebih positif, lebih bahagia..cewahh… Kalau orang-orang yang suka menyakitkan hati tu, jangan di ambil pusing, senyum seja, doa supaya Allah buang jauh-jauh hati yang sakit dan jauhi dia.Hihihi. Jahat kan.

Ini antara status Dr Fadzilah Kamsah:

fdzilah kamsah

fadzilah k

Ahh..seronok baca begini. Terus rasa macam mau senyum. Kan..kan.. :) Ok people..selamat malam. Byeee~

*semoga mereka sentiasa dikurniakan rahmat olehNya atas ilmu dan ingatan yang sentiasa mereka berikan. :) *

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design