Sunday, April 29, 2012

Johor Premium Outlet berbaloi-baloi.

Baru saja balik dari JPO(Johor Premium Outlet) jam 8.30malam tadi. Sekarang, anak-anak sudah tidur jadi boleh la update blog.Hehe.

Sepatutnya aku pegi KL hari ni, tapi husband ada urusan sama income tax besok makanya kansel. Punyala aku sedih sampai nangis-nangis sebab sudah last minute tidak jadi. Hari ni mau pegi, kemaren baru husband aku bagitau dia kena uruskan income tax. Hmm. Aku paling sedih tu sebab aku mau betul ke pesta buku. But, he promise akan ke pesta buku next week. Hmm.Ntahla.

This morning husband ajak aku ke JPO ganti tidak pegi KL. Aku sebenarnya tidak berminat pun mau pegi JPO. Tapi, sikit-sikit mula terpengaruh sama kawan-kawan yang ramai sudah pegi. Lepas tu Kak Ona yang from KK-KL turun JB sebab mau pegi JPO. Haihh. Terus aku jadi berminat mau pegi.haha.

Sampai JPO barula aku faham apa yang ada di JPO. Sebelum ni tidak faham pun. HEHE. Rupanya di JPO tu branded factory outlet ya. Dan yang bestnya barang murah-murah sebab namanya jugak factory outlet kan. Hehe. Kedai yang ada di sana banyakla tapi aku tidak masuk semua, aku masuk kedai yang kami mampu jak.ekeke. Contohnya, Nike, Puma, Adidas, Padini, Levis, Vincci, Poney,Cotton On. Eh, tu jak kali yang kami masuk.haha. Banyak lagi yang lain macam Coach, DKNY, Calvin Klein, Versace dll..tapi, kami bukan jenis pegi tempat macam tu atas faktor mahal. Hehehe. Kami cuma orang kebanyakan biasa. :)

Aku banyak beli di Padini. Ehhh.Memang murah. Last time aku mau belikan Alya jeans di Padini tapi sebab harganya RM89.90. Maka, tidak jadila. Tadi ada jeans tu dijual dengan harga RM26 seja. Haha. Terus aku grab. Pastu baju-baju anak aku average RM9-RM16 begitu. Murah! Memang berbaloii! Seluar aku beli pun normal price RM130++ turun ke RM41. Ngee~

Pastu carik kasut bola husband. Dapatlah –+RM100 murah daripada normal price.

290420121970290420121971

Macam dalam kilang kasut aku rasa. Hehe. Aku ampus mengurus budak kecik tu, dia punyala ligat mengurus segala kasut di sana. Semua diselongkarnya. Berpeluh-peluh aku jaga dia. Pastu sibuk betul carik nenen dia, panik aku jadinya sebab malu di depan orang ramai. Hehe. Haiiyoo.

.

290420121972DSC_0524

Levis murah jugak. Selama ni banyak kali tengok jeans Levis, lepas tengok price terus blah.haha. Tengokla pic tag harga atas tu. Murah seratus jugak dari normal price. Lepas tu kalau beli 5 barang, boleh dapat 20% for every items purchased. Ngam-ngam masa mau bayar tu, ada abang cina tu dia beli 2 items. So, dia ajak kami combine dengan dua items-nya so boleh dapat 20%. Maka, dapatla kami 20% diskaun lagi. Kira-kira kami untung lagi dalam 80ringgit sebab diskaun tu. Jadi dapatlah jeans sehelai dalam rm130. Heyy.Murah tuu. Jeans pempuan banyak RM109, RM119 begitu. Tapi problemnya pulak no size. Kebanyakannya size 23,24. Tidak pun size besar 28 ke atas.

 

DSC_0527Selipar ni 8 ringgit seja pun from Vincci. Hehe.

 

290420121977290420121979

Pendapat aku JPO memang berbaloi-baloi untuk dipegi. Tapi, jangan pegi selalu, nanti habis duit. Hehe. Sekian review dari aku. Byeee~

2 comments:

  1. mesti abg ming menyesal... xjadi bawak ko p KL..tp bwk p JPO...

    ReplyDelete
  2. heheee.. manada. aku berbelanja berpada-pada apa..heheee.

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design