Wednesday, September 1, 2010

Mau masak!!!

Adui..aku macam rindu betul sudala sama masak ni..
Macam-macam aku mau masak sendiri..
Nanti kalau suda aku dapat rumah, husband sudah transfer..
Antara yang aku mau masak macam di bawah ni.

1. Ayam Penyet.
I loveeeeee ayam penyet sooooo much!!!
Aku suka makan tempe n tauhu..weee..


From Internet : Gambarnya lebih kurang macam ni la..


2. Soto Ayam
Lebih macam ni la.. Dia ada soo-hoon..Ada telur, ayam carik, bergedil kentang, bawang goreng dll.. Ya Rabbi. Sedapnyaaa...Suka sangat.

From Internet :Tengok ni pic pun mau nanges suda aku..isk2


3. Mau try-try buat ayam golek..Kikiki.
Tapi, kali ndak sama kan, sebab yang selalu di jual tu mcam di salai.. Aku nnti mau letak dalam oven jak.. :D

From Internet : Sedapnya!


4. Mau masak mi basah.
Mau masak ni sebab husband aku suka..Aku pun suka jugak. Mi ni pakai mi kuning, pastu diletakkan kuahnya yang pekat. Kuahnya ada udang, ayam, sayur, fishcake m fishball. Pastu letak hirisan telur rebus. Hidang dengan limau + lada. Dia ni lebih kurang macam mi ladna la.. Tapi, aku suka yang ni lagi.

From Internet : Ni jak gambar yang hampir sama dengan yang aku maksudkan.


5. Mau masak bergedil ikan bilis basah. Di sini (semenanjung Msia), aku ndak jumpa ikan bilis basah tu..Ikan bilis tu nanti di campur dengan tepung, mcm mau buat cekodok. Tapi, yang ni ndak letak tepung banyak..Sikit jak, untuk bagi lekat.
From Internet : Macam yang dia buat ni la...Ni yang sudah siap digoreng.


From Internet : Ni la ikan bilis basah yang aku cakap tu. Tapi, yang ni besar-besar. Di kampung, kecil-kecil jak dorang jual.


6. Mau masak kangkung goreng belacan. Kangkung versi ni, memang pedas..Pastu, berminyak sikit. Aduih. Sukanya makan sayur masak ni..

From Internet : Lebih kurang macam ni, tapi mine nampak biji2 lada di kangkung tu..sebab banyak letak lada.heheee...

Itu seja la dulu.. Nanti cerita lagi. Susah cerita benda macam ni kalau susah mau dapat. Bikin sedih jak.Huhu...Ihh..Macam mau marah plak aku tiba2 buat ni entry.


2 comments:

  1. benci ak kt ko mas... ak mcm teringin plak mkn mee basah tue... padahal ak xsuke sgt nk mkn mee kuning... Soto lg ko post gmabr dier... naseb r ko jauh... klu x mmg ak dh lempang2 ko mas!!

    ReplyDelete
  2. ahahahaaaaaaaaa....aku pn sakit ati tgok la daia.. Nanti esok2 dtg umah aku lg :D

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design