Thursday, September 30, 2010

Oh. Anak keduaku...

Sejak aku pregnant ni..memang cepat penat..buat keja sikit penat. Tapi, memang la sangat syukur, sampai sekarang aku tiada muntah + mabuk. Aku ada jugak mual-mual + pening + loya. Tapi, cuma kejap...kalau bangun pagi jam 8.00 pg, nt 8.05 minit, rasa tu suda hilang.. Senang hati jak pregnant kan anak kedua ni. Rasa alam mengandung ni mudah :) Terima kasih Tuhan Pencipta Alam.. :)

Untuk anak kedua ni.. Aku sudah beli Al-Quran khas untuk dia... Al-Quran yang aku beli ni ada terjemahan sekali. Pastu saiznya pun kecil. Senang di bawa ke mana-mana.. Warna kulitnya coklat + berzip. Inilah Al-Quran yang aku akan baca sepanjang aku mengandung. Mudah-mudahan bacaanku ni boleh menenangkan dia, menguatkan keimanannya dan bantu aku memudahkan alam mengandung dan bersalin nanti . Amin.
Nanti, bila anakku ni sudah pandai mengaji Al-Quran, aku hadiahkan dia Al-quran ni.. :) Al-quran yang salu mamanya baca masa dia di dalam perut. :)

Sebenarnya, aku berdoa semoga anak ini adalah anak lelaki. Sebab normal la setiap parents mau ada anak yang sepasang. Sudah lelaki pempuan plak..sudah pempuan, lelaki plak kan... :)
Tapi, ini cuma doa ku.. Sudah Allah menyuruh semua hambaNYA datang kepadaNYA dan berdoa.. Dan mintak la apa-apa jak yang kita mau kan, asalkan baik-baik :)
Jadi, ini lah doaku...
Tapi, kalau sudah berdoa..Tapi, Allah kurniakan aku anak perempuan. Aku tetap dan konfem jugak EXCITED..hehe..
Aku sudah ada dua anak pempuan. Anak pempuan memang bagus jadi kakak-kakak kan. Jadi boleh tolong Mamanya jaga adik..Ataupun, bole la tolong masak, lipat baju..hihihi.
Kalau Allah kurniakan anak kedua ni pempuan mesti ada hikmah yang lebih besar, yala.. Dia kan Maha Tahu.. Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kami :)

Tapi, aku sudah ada perasaan di dalam hati yang terdalammm...
Kalau ini anak lelaki, aku mau bagi dia lanjutkan pelajaran dalam bidang agama.. Syariah ka..wee.. Yang fasih dalam bahasa arab.
Aku betul-betul teringin ada anak ku seorang yang lanjutkan pelajaran dalam bidang keagamaan ni. Kalau lebih satu, itu lebih bagus.
Cuma, aku betul berharap..anak tu anak lelakiku..dan berharap lg, mudah-mudahan dia adalah anak keduaku.
Sebab, aku mau abang yang sulung boleh bimbing adik-adiknya dan ibu dan ayahnya jugak... :D

Aku berdoa, anak ini dikurniakan hati yang baik, hati yang lembut, hati yang senang dididik, bijak dan sentiasa menyejukkan hatiku n ayahnya.. Amin.

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design