Wednesday, June 22, 2011

Anak-anakku yang terganggu.

Hari ni Rabu. Sudah seminggu kami di sini. Di Ladang C.E.P Nyior, Kluang, Johor. Since day 2 kami kami pindah sini, Eizz kerap menangis. Awal-awal aku rasa biasala budak..kadang-kadang nangis.Rutin.

Tapi, bila tengok tangisannya..Kuat, menjerit meraung, kadang tarik nangis panjang,

'uwaaaaaaaaaaaaaaaaa...........'

sudah panjang sampai buat aku panik, baru dia tarik nafas balik. Haih. budak ni biar betul. Dia tiadala nampak kesakitan, tapi dia menangis yang tanpa sebab. Susu pun tidak mau hisap.(tiba-tiba aku rasa malu membuat kenyataan ni.hikhik.)

Then, aku search di google, di mana branch Sinar Zamdurrani. Sebabnya aku mau beli ada produk-produk dorang yang actually aku memang mau beli untuk elakkan anak-anak kena gangguan. Aku dapat info ni pun from family husband, anaknya pun kena gangguan jugak. After google, tau la aku ada di Parit Raja, BP. Woohooo... Tempat aku belajar duluuuuuuuuuuu... :D
Tiba-tiba aku rasa muda remaja bersemangat masa on the way ke sana, sebab terkenang balik kisah lama.wahaha. Eh, ni sudah topik lain. Ni lain kali seja cerita.Hihi. :D

Barang-barang yang beli ni boleh dibeli di kedai buku Freedom. Depan FTMM (untuk budak UTHM sahaja).
Ni la barang-barang yang aku beli.

Minyak Zaafaran. aku pakaikan Eizz n alya di bawah telinga. Baunya buat makhluk halus tidak suka dekat. Aku apply ni sama dorang, Alhamduillah, Eizz sudah tidak menangis. :)


Yang ni pulak air Syifa. Air sudah dibacakan 30 Juzuk ayat al-quran. Masa Eizz nangis kuat-kuat, aku sapu air ni pada mukanya. Alhamdulliah, dia berhenti menangis. Kalau masih nangis pun, berkurangla.


Ini CD Ruqyah. Ruqyah untuk menghalau dan membakar jin sama macam yang di tulis di CD tu.hehe. Aku pasang ni tiap kali setengah jam lagi mau masuk maghrib.

Syukur sangat-sangat Eizz tidak nangis sudah. Leganya hati aku ni Allah seja yang tahu. Bila nangis budak kecil begini lepas tu keluarga pulak jauh. Aduih. Seksanya batin-nurani-kalbu ku segala. Alhamdulillah.

5 comments:

  1. weyh biar betul ni?? betul ke effect die camtuh? for budak2 je ke? adult cm aku xleh?

    ko siyes ke????/ jgn main2 tuh...aku dh mula nk percaya ngn produk tuh...cmne nih?

    ReplyDelete
  2. betul la.. adult boleh jugak.untuk semua orang. xpe pun kalau percaya. ni kan perubatan islam. smuanya guna ayat2 suci. yang minyak tu, nabi pun pakai sbg mnyal wangi. :)

    ReplyDelete
  3. naper lah dr dulu kiter xtau.. klu x..mesti xda gangguan setan time blaja dulu...mesti dekan r tiap2 sem....

    ReplyDelete
  4. aku nak beli r..kat pharmacy eh mas??ke cm stokis? ala payah la plak kalau stokis..pergh..dh terbayang2 ni mesti rajen aku buat keje....weyh bau die bau pe? leh pilih?

    ReplyDelete
  5. oittt..mnada kt farmasi bnda2 cm ni..heheeee.ko dah bukak ke web dia. kt cawangan2 dia tu ada jual...

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design