Monday, June 27, 2011

Bukan rumah baru, tapi kami di tempat baru.


Hai, kami sudah berpindah ke Kluang. No no sudah sama lembah Klang. Isk2. Aku suka ba Lembah Klang + KL. Senang kalau mau beli apa2.. Macam-macam ada. Macam sekarang ni, mau beli mesin jahit.. Aku mau beli di LSN. LSN tu plak terletak di KL. Ah.Banyak lagi la yang senang aku dapat sana . Sudahla, jangan pikir lagi. Bye KL!

Ok. On 13 June yang lepas. Kami sudah pun mula tinggal di Kluang. Kawasan rumah kami ni dekat dengan Kampung Melayu Niyor. Dekat dengan landasan keretapi. Maka, kejap-kejap dengar la bunyi keretapi limpas.
"Ponnnn....Ponnnnnnnn....."

Yang aku sukanya rumah ni, view nya cantik. Menenangkan. Kuat angin. Rambut boleh terbang-terbang bila duduk di situ. Rumah atas bukit, sebab tu nyaman sikit.






Ada tempat jaring gol lagi ba.Haih, geli hati ku.


Pondok biru ialah pondok pacik sekuriti. Aaahhhh. A huge relief. Leganya ada pak guard jaga tiap-tiap malam. Tidakla takut sangat.


Tempat Alya main petang-petang.


Temapt bbq pun ada. Jom datang buat bbq. :D

Sebelah pondok ada sinki cuci tangan plak. Ececeehhh.


Siap di suruh jaga kebersihan. Geli hati la. Ni kawasan rumah ka, kawasan taman awam.


Tengah tangkap gambar, jumpa burung kenyalang. Dia ingat kali aku adakan bbq hari ni.


Letak tandas plak di depan rumah. Heran jugak aku kenapa dorang design rumah ni begini. Maybe area depan ni dia memang design untuk buat makan-makan kan?

Lucu. Tulis lagi tandas. Eceh. Konon-konon eksklusif. Haha. Dan sekali lagi, macam tempat awam.

Berdiri di sini pagi-pagi, redup-redup, sejuk-sejuk, pagar pulak putih, terus perasan diri berada di cameron highland tidakpun kundasang. Anggap sejala pokok kelapa sawit di sana tu ialah pokok teh. Oh. Aku berada di ladang teh. ~

Tapi, cerita sebenarnya..Aku takut tinggal di sini. Kalau boleh aku tidak mau tinggal di sini. Sebab aku ni penakut sikit. Eh, bukan sikit. Banyak. Kasian husband aku melayan takut aku ni. hehe. Syukurla, rumah ni ada guard jaga tiap-tiap hari. Kurang sikit rasa takut. Penat pakcik tu jaga, sikit jak kurang rasa takut.aiyaaa.

Sekian dulu cerita saya.
Ampus.Penat bercerita pagi ni. Sebenarnya penat upload gambar.Adeh.



1 comment:

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design