Thursday, June 9, 2011

Moga Eizz sihat-sihat saja.

Since Eizz lahir lagi dia memang selalu tersedak masa menyusu. Bila dia tersedak, dia jadi lemas sebab tidak dapat bernafas. Then, sampai biru mulutnya. Sometime kawasan matanya juga. Kadang-kadang boleh dengar juga dia ada noise breathing. Macam ada hingus/kahak tapi tiada nampak pun meleleh ka or whtever. Plus, sejak lahir begitu. Awal-awal tu aku biasa-biasa seja, aku pikir biasalah budak kecil..kadang-kadang tersedak, kadang-kadang ini..itu. Aku mula risau bila kakak aku yang kerja as a nurse di Wad Bayi Hospital Tawau tegur yang macam something wrong dengan Eizz. Mula dari hari tu, aku jadi risau. Makin kerap aku perhatikan Eizz. Makin aku resah sebab everytime susu mesti dia begitu. Bukan sekali, berkali-kali.


Then, aku bawak pegi Klinik George Jinivon. Itu klinik satu-satunya (setahu aku la) yang more to pediatrics. Tapi, ni bukan klinik pakar kanak-kanak pun. Aku hantar Eizz ke situ sebab selsema. Bila aku bagitau doctor yang dia ada problem begitu. Doctor cakap dia ada bronkitis and jantungnya ok.

Then, bila hantar Eizz ke klinik lain pulak untuk injection imunisasi 1st month. Aku adu lagi sama doctor benda yang sama. After dengar jantung Eizz dia kata jantung Eizz sihat. Tapi, from the symptomps yang aku bagitau, dia takut ada jantung berlubang. Untuk pemeriksaan itu, kena pegi pakar kanak-kanak. Buat check up betul-betul.
Aduh. Serius cakap-cakap doktor memang buat hatiku ni lemah.

Memang dari awal lagi masa tengok Eizz lain macam aku sudah decide mau refer ke pakar. Biar betul-betul di periksa jadi aku puas hati. Plus when my cousin called then bagitau yang anak cousin aku pun macam tu. Balik-balik ke klinik doktor tidak kesan apa-apa. Cuma cakap baby ada kahak. Last-last pegi hospital then resultnya anaknya ada jantung berlubang. Naudzubillah.

Yalah. Bila di Kluang nanti, cari hospital pakar untuk check up Eizz. Aku tengok di google tadi hospital pakar di Kluang. Kluang Utama Specialist Hospital. Syukurlah.
Sekarang tidak mau pikir apa-apa dulu. InsyaAllah Eizz sihat-sihat seja.

InsyaAllah.

** Hai orang Kluang...Jumpa nanti 14 Jun.. :)

Eizz 1 month. Eizz baby sihat kan.. :D


3 comments:

  1. semoga Eizz sehat2 je..amin..rsu tgk kdaan die..

    ReplyDelete
  2. hai!! kiter jumpa nnti yer.... klu x uas ati ngn pakar UTama..batu pahat ader lg 2 pakar... JB pon ader... :)

    ReplyDelete
  3. jeha - thnxxx.. :|

    armouris - makaasih :)

    daia - jumpaa nanntiiii... :D

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design