Tuesday, June 7, 2011

Mesin Jahit Oh Mesin Jahit

:) :) :)

Senyum-senyum aku type entry ni..hekhek..
Aku memang sudah lama mau ada mesin jahit. Hmm, actually first reason mau beli mesin jahit ni sebab senangla kalau mau jahit-jahit langsir..tidak pun, jahit alas ka, sarung bantal ka..
Sometime aku mau beli sarung bantal yang biasa jak...yang plain simple.
Then, selalu cari-cari di kedai susah mau jumpa. Jumpa pun simple macam tu cost dalam RM20++ sehelai. Terus dalam hati,

"Kalau aku ada mesin jahit ni..berapa jak la kosnya untuk buat sarung bantal macam ni.. Ni boleh jimat ni..hehe"

Lagipun kalau buat sendiri walaupun ndak secantik mana..Tapi puas hati.hehe.
Tapi. first reason memang sebab mau jimat la.Jimat?Kikiki...Kunun laaa..

Reason lain.. Sebab memang mau menjahit. Suka. Suka. Suka :D
Plus, aku memang suka belajar benda baru.. :) Hidung kembang kuncup.hihi

Reason lain lagi. Teringin betul mau kasik husband & anak-anak baju jahitan sendiri..weeeeee..
Boleh la husband pun bangga-bangga sikit dan banyak sama wifenya ni.. Seterusnya boleh menaikkan elaun ku juga...ops!

Lamanya sudah aku teringin mau ada mesin jahit. Since kawin kali ya..
2 hari lepas tulis di fb..

tp, status aku tu memang cakap benar punya..aku terbayang-bayang ba..heheheee..
Syukur la reply from husband mengujakan...yippiiiieeee!!!
Eih, sayangla sama kamu abang.
Aku doakan abang murah rezeki. doa murah rezeki supaya aku berezeki sama.haha.

Sekarang ni tidak tau mau beli mesin jahit yang mana.
Rasanya sayang kalau aku beli mesin jahit basic. Sebab aku mau buat projek kraf nanti. Maybe banyak buat quilting nanti. Nanti kalau beli yang basic, sibuk lagi mau upgrade.
After google sana sini, model ni macam best..



988 Computermatic Sewing Machine. Brand Singer
Price RM1995. .

Ada jugak satu lagi model 2049 from Janome. Banyak jugak yang puji-puji mesin ni.. Boleh twin needle lagi... RM2499.



Ada jugak orang bilang Brother NV50 bagus. Harga pun ok. RM1499.



Then, ada jugak orang cakap Bernette 82 best. Price RM2500.

Aku rasa aku beli Singer tu la. Harga pun boleh tahan. Produk ni baru lagi. So, kurang sangat review pasal mesin ni. RM2000 ke atas mahal la bagi aku.
Nantila buat survey lagi lepas ni.. :)

Oh.hatiku berbunga-bunga.. :D

4 comments:

  1. bgusnya..nnt bleh la tempah bju raya ye kak...hehe

    ReplyDelete
  2. boleh..boleh...hehheheeehhe

    ReplyDelete
  3. kalau saya.. saya beli Brothers NV50. dr review n tips yg saya dpt dari penjual mesin (yg jual mesin2 kat atas tu), baik beli Brothers NV50. sbb harga murah sket, sedangkan compatibility NV50 sama dgn Janome Harmony 2049. kalau ada duit lebih, ofkos saya beli Bernette sbb Bernette ni dr Bernina, creame of creame utk well known brand.

    kalau singer tu.. awal2 saya rejek dulu. sbb had a bad experience dgn singer.

    ReplyDelete
  4. Sy mau let go mesin jahit model 988..whatsapp jika berminat 012-6463963

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design