Sunday, June 5, 2011

Kau hadiah terhebat untukku.

Alyaaa...

Kau Hadiah TERHEBAT dariNYA untuk Mama...

Mode malam ni mode luahan rasa hati seorang ibu yang sangat-sangat rasa bertuah dikurniakan Alya Safiyyah Binti Muslimin khas buat dirinya.
Wah!!! Untungnya wanita terbabit.

Inilah wanita tersebut. :D





Masa buat entry..rasa macam panas-panas mata ni. Ehem.Faham-fahamla kenapa ya. Kalau bab-bab anak ni.. Terus cair-hancur-lebur ba hati..hehe.

Tadi aku tengok-tengok gambar wedding kak ipar.. Then, ada beberapa siri gambar Alya yang ada. Eh, bukan lagi beberapa..macam dia plak pengantin, gambarnya major di folder tu..haih.

Bila tengok gambar-gambar Alya. Senyum-senyum aku sendiri.. Happy ada, lega ada, teruja ada, sebak ada, terharu ada.. Rasa macam ndak percaya plak anak ini di punyai oleh aku. Eihh. Anak ini ialah baby of Maslianah Mariali.

Macam mau bertanya kepada Tuhan..

"Ya Allah..betulkah ini anak aku..? Kalau betul, betapa bertuahnya ber'anak' kan dia.. "

Alya..
Hanya Tuhan yang tau betapa Mama berasa sangat beruntung dan bertuah kau jadi anak Mama..
Anak ini la penyejuk hatiku.. penggembira hidupku, buat hidupku bermakna, buat aku rasa mau hidup 1000 tahun lagi bersama dia.. Buat aku bersemangat untuk hidup setiap hari.
Tiap hari di ajar dia benda baru nanti dia ikut. Ajar dia berdoa sebelum makan. Nanti besok, sebelum makan sudah baca doa deluan. Haihh..cair ba hatiku olehnya..hehe.

Alya rajin sangat panggil aku.. "Mama..Mamaaaa..."
Suaranya lembut, halus dan comel memang menyejukkan hatiku.. rasa marah pun boleh hilang tiba-tiba bila di panggil begitu...hehe.

Suka betul tengok memek mukanya yang macam-macam..

Entry ni bukanlah untuk bangga-banggakan anak.. Cuma, aku mau lahirkan rasa syukur ku sebab Allah sudah kurniakan Alya kepada aku. And, of kos..Semua orang yang ada anak akan rasa begini.. :)
Semua anak pun comel. Semua pun menyejukkan hati. Dan..
Mudah-mudahan Allah terus rezekikan kita anak yang menyejukkan hati sampai la kita menutup mata..


Ya Allah. Janganlah Kau ambil nyawaku di masa anak-anakku masih memerlukan aku. Amin.

Kalau aku pergi dulu, tolong bagitahu Alya..betapa aku sangat sayang sama dia. Ingatkan dia yang aku sangat mahukan dia jadi anak yang berjaya di dunia dan akhirat.. Tolong pastikan cinta hati aku ni terjaga kebajikannya..

4 comments:

  1. terharunya baca entry ni. semoga alya jadi anak yng solehah dan baik selalu.
    alya jangan nakal2 tau. dah ada adik kena tlg mama jaga adik ya..=)

    semoga akak dipanjangkan umur tuk didik anak2 akak yang yg terbaik dunia dan akhirat.amin =)

    ReplyDelete
  2. mas...alhamdulillah...semoga dimurahkan dengan kasih sayang dah berkat olehnye.. :p,,

    sayg sgt kat mas

    ReplyDelete
  3. thnx areda.. ;D ko pun prgnnt la cpt2.. :D

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design