Wednesday, December 28, 2011

Adakah kamu tahu?

Adakah kamu tahu, bahawa aku punyala cemburu bila tengok gambar kawan-kawan aku jumpa-jumpaan?

Adakah kamu tahu, bahawa kadang-kadang hati memberontak bila I missed the moment they have a blast time together?

Adakah kamu tahu bahawa aku sakit hati bila aku tidak dapat attend my friends wedding.

HAHAHAHA. *ketawa sakit hati ni.hoho*

Aku membayangkan keceriaan itu. Bestnya kamu di sana. HEHE.

Hey, beginilah kehidupan kan? Kita tidak dapat apa yang semua kita mau. Apa yang paling aku mahukan hidup di dunia ini ialah dekat sama husband dan anak-anak ku. Jadi, dengan memilih itu, aku harus jauh sama keluarga dan kawan-kawan di sana. Cuma boleh tumpang gembira dari jauh. Tumpang senyum. Tumpang ketawa. Moga kamu terus gembira seperti dalam gambar okehhh… :D

Kalaupun aku berada di tawau(kampung), tidak semestinya aku boleh join segala aktiviti mereka. Maybe, aku ni dari aspek menjadi seorang Mama adalah agak rock sedikit. Tidak kira waktu pantang, aku langgar seja keluar rumah. Last time, masa Alya baru berumur 28 hari, aku sudah keluar rumah tinggalkan Alya sama neneknya keluar sama kawan pegi tengok wayang. HAHA. *aku tidak patut ketawa kan sebab bunyinya agak kejam*. Satu keluargaku istighfar tengok gaya ku. Macam bukan orang baru lepas bersalin. Aiyo. Tapi, untuk situasi sekarang yang sudah beranak dua ni, keadaannya agak tegang. Dengan Alya yang susah mau terima hakikat bila Mamanya tiada. Izz pulak, tidak-mau-susu-tiruan-please!. So, he is direct feeding all the time. Hmm. Memang susah mau ditinggalkan. Jujur, aku memang agak bingung bila both them tidak boleh ditinggal. Aku rasa, keadaan itu tidak patut berlaku. Aku rasa, aku muda lagi. Tidak patut duduk rumah seja jaga anak. Aku benci pemikiran yang bila sudah kawin tidak boleh hang out sama kawan, tidak boleh ini..itu. Bila sudah ada anak, tidak boleh enjoy sudah. Argh. I really hate that. Please don’t give me any advice about that. Please don’t say, “ ko sudah kawin..ada anak..tidak boleh..bla..bla..” I really appreciate when you keep those advices inside you, give it to other person, but not me. Im really sorry. (Enjoy dan kebebasan yang dimaksudkan adalah tertakluk kepada hukum agama.harap tidak salah faham.peace yoo! And, really thanx to husband yg super sportingg..)

Tapi, di sebalik semua ini.. Muncul kebahagiaan yang tiada lawannya. Eh, ada lawannya. Kebahagiaan iman :) Rasa sangat bahagia hidup bersama anak-anak dan husband. Walaupun selalu buat aku bingung. Tapi, inilah racun, inilah madu. HEHE. Aku kehilangan sedikit kehidupan bersama kawan-kawan, tapi, aku dapat sesuatu yang lebih besar. Di kala aku berumur 30 tahun (5 years from now), aku sudah hantar Alya ke sekolah. Di kala aku baru mencecah 40 tahun, aku sudah menghantar Alya ke universiti. Umur 40 tahun masih steady muda remaja lagi ba. HAHAHA.kununnn!!!!

Itu lah kan, tidak semua yang kita mau kita dapat. Bersyukurla dengan apa yang kita ada. Kamu kawan-kawan aku yang masih bujang, patut happy dan bersyukur. Nikmat bersama kawan-kawan masih luas dan banyak. Di tempat kamu adalah punyala best gila tau! Siapa yang bujangan, lepas tu kurang hang out sama kawan, aku punya nasihat..

“Jangan kau begitu ba. Selalu la beraktiviti sama kawan selagi berpeluang. Hidup ini sangat singkat. Penuhinya dengan kegembiraan yang kita cipta. Jangan kita ego mau tunggu terus kawan datang sama kita. Kitala yang cari mereka. Biarla mereka tidak ingat sama kita pun. Terus-terus buat mereka gembira selagi mampu. Kalau mereka tidak appreciate ini hari, sekurang-kurangnya esok bila kita sudah tiada dia ingat. Semoga kau dan aku bahagia dengan mem-bahagiakan orang lain okehhh… :D “

29697_1472960102528_1189413110_1414755_7158733_nAgain, Im not here. Fuhh.

 

n1072484326_2345412_6566145Ini dua beradek rajin buat aku ketawa.

 

2011-12-11 20.21.0614082011837abang  n me2011-12-04 12.59.43 

Because of u, Im here..and alwes be here. :’)

 

*Ohhh..Jangan kau heran aku kuat menasihat. Semua nasihat segala sebenarnya aku tujukan terutamanya untuk aku..uh uh uh*

2 comments:

  1. wedding ak ko xpergi ak lempang laju2!!

    ReplyDelete
  2. haha.daia. aku janji pegi..asalkan ko bitau aku tarih awal2..jgn bulan dpn nak kawin, bru nak kasik tau aku.mmg berskype la kita jwbnya time ko nikah..hoho..

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design