Saturday, December 24, 2011

Another cool apps from android

Sebelum ini husband selalu bengang kalau Alya buat phone calls bila main handphonenya. Hurm, apa tidaknya.. Telefon si itu..ini, telefon paciknya Pido tidak tau la mau berapa kali sehari, lagi parah telefon bos. Haha. Ramai yang call balik husband aku sebab ada miss called. Ini semua kerja Alya la ni.

Then, aku cari application yang boleh lock handphone tapi dalam masa yang sama the toddler boleh main handphone tu sekali. Then, I  found out this.

Toddler-Lock

Ini toddler lock app. Bila guna app ni, nanti dia akan keluar skrin ni hitam macam di atas. Then, keluar bunyi and toddler boleh main lukis-lukis atas skrin. Macam pic di atas, boleh la lukis love, star, bulat segala. Itu jak yang dia boleh buat. Tidak boleh ke mana-mana application apa lagi call out. Tapi, Alya selalu marah kalau dia ter’perangkap’ masuk dalam application ni. Dia nangis-nangis mau keluar. Tidak tahan dengar dia nangis. Unlock jugak, and buat call out again and again.

Cari lagi apps lain to solve this problem. Then, aku jumpa App Protector. Application ni dia tidak block application lain. Dia just elak toddler daripada call out.

912999-1285613048909Awal-awal tu, app ni akan suruh save pattern untuk kita gunakan bila kita mau buat call out.

 

DSC_0585Okeh. Alya tengah cuba buat call out.

 

DSC_0592After, tekan button call. Terus keluar macam ni. Dia suruh kita buat pattern yang kita macam kita sudah set tadi.

DSC_0604Haa..Alya bagi salah masuk patern. Masa ni, aku dengan husband sudah ketawa puas hati. Ketawa seolah-olah : “Haa..padan muka. Nda boleh sudah ko call out lepas ni. HA HA HA” Sebab sebelum ni, dia memang suka betul call orang. Memang sengaja mau kasi kita kelam kabut kasi off call yang dia buat tu. Kalau sudah handphone buat calling, Alya akan ketawa-ketawa mengkasi tunjuk skrin tengah buat calling. Tidak kau sakit hati? haha

DSC_0596Too many incorrect attempts! Try again in 27 seconds. Kah kah kah.

 

Sesiapa yang ada anak macam Alya, boleh la download application ini. Problem solved. Hooray! :D Happy weekend semuanya!

*Budak kecil betul-betul macam span. Kami jarang ajar dia guna android segala ni, dia banyak explore sendiri. Sekarang memang sudah pandai dan laju guna benda-benda ni. Ruginya kalau tidak ajar dia membaca masa ni kan. Ya, aku la orang yang patut dipersalahkan dalam hal ini. huhu.

1 comment:

  1. nudk bha, jarinya tue..mcm faham betul dia guna tue tepon...yaya2 bikin fenin mama sama abahnya jak..^-*

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design