Saturday, December 31, 2011

Cant stop from buying.Ohh..

20111229_155101

Kemaren aku beli kain lagi. Hoho. Aku sudah punya masalah serius sekarang. Kalau pegi kedai kain, jumpa kain cotton or linen, sebok mau beli. Hati rasa remuk rendam kalau berlalu begitu saja. Matai..

Tapi, syukurla..kain cotton sekarang sudah banyak pilihan dan agak murah banding dulu. *Ataupun selama ni aku jak nda perasan.huh* Kain pink+hitam tu rm14 semeter. Kalau dulu, mesti 20++ kain begitu. Haih, harap-harap makin murah. HEHE. Kain yang biru tu pulak, agak keras sedikit. Plan mau buat seluar untuk Eizz. Hoyehhh! Aku excited kain putih tu. Jumpa sudah aku kain putih yang bagus untuk buat blouse Alya. Kainnya halus dan lembut. SukaSukaSuka. RM 14 per meter. Hmm, satu meter boleh buat tiga blouse. So, kira murah la untuk satu blouse. HAPPY!

Aku tidak sabar rasanya mau jahit ni. Tapi, apakan daya… Anak-anak kecil ku tidak boleh tengok aku menjahit. Satu orang tarik wayar mesin. Ada yang pegi kasi off mesin. Kejap lagi panjat di belakang ku. Kejap lagi ambil gunting tikam mesin. Ya Rabbi. Memang aku mengalah kalau begini. Paling sakit hati, tengah syok menjahit Alya tekan off plug mesin. Suruh hidupkan. Senyum-senyum jak dia. Tarik nafas, bangun aku pegi tekan on balik. Baru jak menjahit 2 minit. Di kasi matinya lagi. Tarik nafas lagi. Bangun pegi kasi on. Kalau sudah 4x, aku mula urut dada. 5-6 kali? Argghh!

HAHAHA. Bulan 3 ni aku sudah ada appointment untuk pakai implanon. Maksudnya, 5 tahun dari sekarang (dengan izinNya) baru ada next baby. Uih, tindakan tegas nampak.Haha. Syukurla sudah dapat sepasang, senang hati rasanya mau jarakkan jauh dorang ni. Kalau both girl ni, kali next year aku plan mau ada baby lagi. Teringin betul anak sepasang sampai aku buat nazar kalau anak boy, aku sembelih lembu. :D Dan, dimakbulkan. Syukur.Syukur.Syukur.

Okla. Happy weekenddd… Smile

2 comments:

  1. ape implanon implanon ni? KEAZAMAN YANG TINGGI sudah.... :)

    ReplyDelete
  2. HAHAHA. Julia, harus bertindak dengan lebih tegas dan serius. HAHA.

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design