Friday, January 13, 2012

My garden Week 2 : Sudah mula bertunas.

Sudah minggu kedua sejak aku mulakan projek kebun aku ni. Weee... hehe. Pokok-pokok pun sudah mula membesar. Tengok baby-baby pokok sayur yang mula tumbuh makes me feel alive. Rasa bersemangat. Rasa gembira. Rasa teruja. Hehe. Eih, suka betul aku kan. So, here I put some pictures. :)

DSC_0987 DSC_0990

Bawang merah & Kai Lan. :)

 

DSC_0997 DSC_1000

Pak Choy. Kami panggil sawi jepun. :)

 

DSC_1003 DSC_1004

Jagung & Kunyit

 

DSC_1021 DSC_1016

Labu & pokok-pokok yang di tanam masa week 1.

 

DSC_1014 DSC_1009

Tumbuhla kamu dengan sihat dan kuat okeh. :) Banyak lagi benih-benih yang belum tumbuh. Macam pokok bunga matahari, 2 minggu sudah belum tumbuh lagi. Memang macam tu ka aaa? Ataupun, benih tu rosak.Hmm. Aku harus menyiasat kes ini.

Tiap pagi, tiap petang. Inilah pekerjaanku, memerhati pokok-pokok ni. :)

DSC_1020

Latest news. Terdapat satu pokok yang mati. Di pangkal batang pokok tu terdapat kesan cubitan. Aku tau, ni mesti kerjaan si kurus tu. Kemaren aku tengok dia cuba pegang pokok ni. Alyaaaaaa……!!!!!

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design