Monday, January 2, 2012

Better late than never : Happy 3rd Anniversary :)

Sebelum ni, tidak berpeluang sambut anniversary kami punya 3rd anniversary. This year aku memang tidak mau celebrate di luar.  Mau buat kek sendiri kunun ;p. Aku memang suka buat sendiri apa-apa pun. Kalau boleh ikan pun aku bela untuk di makan. HOHO.

So, last week, aku buat kek ni untuk sambut anniversary ni. :)

Picture 022

cantik kann?

 

 

 

 

 

 

 

nampaknya kamu tidak percaya aku buat.

 

 

okeyla, aku TIPU.hoho.

 

Ini kek yang aku buat,

2011-12-25 14.52.352011-12-25 14.52.10

It is a red velvet cake. Sepatutnya kek ini sangat sedap. Maybe, aku ada kesilapan buatan di mana-mana. Maybe, resipi tidak sedap sangat. Yang penting, aku tidak berapa puas hati sama kek ni. Tapi, krimnya mmg sangat sedap! Sebab dibuat dari cheese!! :D Dan, hati orang yang buat ni juga sangat manis.Haha.

InsyaAllah next time HARUS lagi bagus :)

Susahnya decorate kek. First time kan. Nda tau teknik segala, main cuba-cuba jak. Hehe. Mau belajar betul-betul la decorate n buat kek sedap-sedap. Aku akan jadi sangat happy kalau cupcakes aqiqah Izz nanti aku yang buat. Fuhh!

Hadiah pula, biasa-biasa seja.hehe. First and second anniversary, kami tiada bagi hadiah pun. After this, aku tidak mau begitu lagi. Biarla semurah mana pun, asalkan ada hadiah. Bikin kenang-kenangan. Mau budayakan sikap menghargai tanpa harap balasan di dalam family. Ececeh. Hehe.

DSC_0613191220111638_2

Ok, aku main culas pasal hadiah. Aku mau beli alat untuk cake décor. Pastu, aku nampak harganya RM45. Bagi aku itu mahal. Terus aku ambil mintak kasi jadi hadiah.

Im very proud because its been 3 years. wahh. Sangat bersyukur juga. Sangat teruja juga. Sangat gembira juga. Mungkin 3 tahun ini tidak seindah di dalam novel-novel cinta tu, tapi, aku percaya..semua itu bergantung kepada bagaimana kita memandangnya. Kalau positif, mesti indah kan.Ngee~

“kalau kita ikhlas, segalanya indah..”

Quote ni aku cipta sendiri masa aku di sekolah menengah. Form 3 mungkin. Dan, aku amat suka juga, sangat percaya juga, sangat yakin juga sama quote ni.

Untuk tahun ke-4 perkahwinan ni, aku harap, kami lebih banyak gambar bersama/berdua/berempat. Buat plan bercuti dengan lebih serius. Sangat busy sama anak-anak sampai lupa sama diri sendiri.HEHE. Dan yang paling penting, lebih dekat kepada pencipta kita . InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design