Tuesday, February 1, 2011

No Pain No Gain

Lately..

Aku suka ni quote.

" No pain no gain "

Apa lagi kalau di ucap dengan cara macam ni..

"No pain no gain bebehh.." - dengan pelat orang putih.
Hihi. Tidakla. I gurau jeeee. Hehe

Aku rasa ayat ni kadang-kadang memberi aku cahaya yang terang.. * Ceh, ayat lebih-lebih plak kan*

This quote suka kasi sedar aku yang biasala rasa sakit dalam mengusahakan sesuatu. Janganla mengeluh, bersedih, putus asa... Layan seja semua penat + lelah tu. *wah, bunyi macam aku ada bisnes besar, ndak pun seorang prof yang sangat busy..Padahal suri rumah seja. hihi*

Actually, being a housewife ingat ndak penat kaaa.. Penat ooo. Huh.
Sejak bangun tidur, sentiasa bekerja. Aku rasa malu sama ni statement, memandangkan di rumah ni ada helper. Haha. Tapi, walaupun rumah ni ada helper, tapi, keja tetap sentiasa ada. Sediakan makanan breakfast, lunch, minum petang dinner. Sediakan semua keperluan anak +husband. Maintain kan rumah bersih + kemas. Sudah dikemas beberapa saat, c alya hambur balik. Mau ajar alya lagi. Mau urus c alya lagi. Penat la!
Dalam urus-urus semua ni, aku jugak ada study beberapa new skill to help me improve life. Hem. Buat perubahan + jadi yang lebih baik tu memenatkan + uncomfortable. Tapi, aku selalu bilang sama diriku.

No pain No gain.

Kalau rasa sakit, maka..itulah yang bagusnya. Sebab its a sign that I am doing effort. Kan..kan?
This quote ndak semestinya untuk perkara besar seja.. Ndak semestinya untuk meraih jawatan yang melangit seja. Tapi, untuk benda-benda kecil jugak. hehe.
Contohnya, macam aku.. Perut tengah boroi sangat ni..tertunduk-tunduk..merangkak-rangkak di bawah meja makan untuk bersihkan makanan yang c alya hambur masa makan. *Arghh..pasal alya lagi!hehe..

Rasa cm malas mo buat, mcm xlarat..tp, cakap lg sama diri sendiri..
"No pain, No gain"

Buat begini rumah bersih, hati senang, anak2ku pun nanti follow..ada kotor kena bersihkan walaupun penat.

Hehehee... benda kecik. Tapi, kalau malas..ah.nanti la..
Nanti anak pun terikut2..
Sebab tu aku salu ckp sama diri sndiri..
"No Pain No gain"
Even for simple thing..yang aku rasa malas mau buat. hehe..

Bah,
No Pain No Gain Bebeh!
hehehe

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design