Monday, February 21, 2011

My Daily Life

Lama betul ndak update blog. Rindu memang rindu, Tapi.. Lately, aku selalu rasa ndak sihat. Cepat penat..mengah.. Plus, dengan menjaga Alya yang makin lasak..huhu. Makinla susah aku mau coret-coret dalam blog ku ni. Kadang-kadang rasa macam ndak cukup seja 24 jam. Haih. Macam-macam ja la..hehe

Pasal kesihatan aku yang ndak berapa bagus tu. ..Aku sedar yang keadaanku yang cepat

penat,lesu,dll tu actually berpunca dari sebab aku ndak makan antenatal vitamin..huhu. Aku skip makan ubat tu 2 minggu macam tu la. Sebab rasa sihat kan, tu la malas tu..hehe. Then, sudah rasa begini baru sibuk mau makan balik. Kini kusedari kebagusan vitamin tu..hehe.

Aku sudah start makan vitamin t u dalam seminggu. And, aku rasa perubahannya. Badanku rasa jadi lebih sihat. Alhamdulillah.

My Antenatal Vitamin

Lepas ni ndak mau la skip-skip sudah makan vitamin tu. Sebab banyak la benda mau buat dalam sehari. Kalau aku ndak bermaya macam hari tu.. Banyak benda terbengkalai. Mau masak pun susah. Masa-masa aku ndak bermaya tu.. Aku ngantuk jak. Pastu, masak pun sangat la ala kadar. Sometime makan megi la..dll. Huhu. Plus..aku selalu tertidur masa jaga Alya. Kalau dulu. Aku tidur from 11++pm- 6.30 am.. Pastu aku ndak ada tidur lagi sampai la masa tidur malam balik. Sepanjang hari pun..aku jarang rehat. Aku rehat masa tengok TV ja la. Tengok TV pun time malam ja lepas makan malam. Sepanjang hari tu..aku biasanya jaga Alya. Tau la kalau jaga budak umur macam ni..manada rehat kan. Tapi, buat semua tu..Aku rasa bertenaga jak.

Masa pagi… bangun jak aku menghadap laptop..(hahahaha…) Pastu, buat sarapan + sarapan. Jam 8-10 pagi aku depan laptop lagi..Update blog..dll. Pastu, Alya bangun. Jaga dia sambil kemas rumah. Jam 12 tgh – 2ptg masak.. Masak 2 jam sebab sambil masak sambil buat keja lain..hehehe. Jam 2.00 - 3.30.. Layannzzz my husband + Jaga Alya. Hahaha. Yala, mau buat air la..mau picit2 badan la..Ada ja la permintaan itu ini tu from Alya and her abah tu.. huh.

3.30 ptg dia g keja balik, Pastu tidurkan Alya. Alya sleep from 4/5-6 ptg.. Time ni aku depan laptop lagi.. Buat apa2 yang patut. (hey, jangan cakap ndak berfaedah ok..Banyak benda2 bermanfaat aku buat time ni..hehe). Sambil layan internet aku buat minum petang. Minum petang pun bukan sekejap mau buat. Kalau buat roti tu mau 2 jam baru settle. Kalau yang simple-simple tu sekejap ja la.. Namanya jugak simple kan..hehe. Sambil tu jugak aku jaga Alya kalau dia ndak tidur.

Lepas minum petang, kemas2 semuanya.. Siapkan Alya..mandi semua. Lepas tu rehat dakan sejam, from 7.30-8.30pm.. Then, Dalam 8.30..baru aku masak, Jam 9 lebih is our dinner.

Lepas diner barulah rilek2.. Tu pun ndak jugak rilek la. Sebab as housewife manada rileknya pun.. Jam berapa pagi pun sometime kena bangun kalau Alya terjaga. Ni la the never ending job.hehe..

Macam tu la kehidupan aku hari-hari.. Kalau borang mesti orang cakap.. hidupku ni super damn boring. haha..

Ndak apala.. Masing-masing ada life nya yang perlu di tempuh kan. Apa pun kita ni kena banyak bersabar di atas apa pun. Bersyukur dengan hidup, kesihatan, dan iman yg diberikan.. :)

Bila kita bersyukur... Maka, kita la orang yang paling bahagia di dunia.. Betulll.. :)

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design