Sunday, February 27, 2011

Persiapan Baby Kecil

Alhamdulillah...
Persiapan untuk anak keduaku hampir sudah selesai..

Alhamdulillah..
Alhamdulillah..
Alhamdulillah..

Syukur aku dapat sediakan keperluan baby ku.. Yalah, juta-juta orang di dunia ni yang susah..Makan pun susah apakan lagi mau sediakan semua ni..
Syukurla aku digolongkan dalam golongan yang mampu lagi...setakat ini.

Sebelum ni, aku ndak pernah lagi beli baju-baju untuk dia.. Sebab, abahnya busy sikit.. Bukan sikit, busy melampau. uhuk. Kalau sudah injection Alya pun lewat sampai sebulan.. Apa lagi beli barang baby yang masih dalam perut ni..

On the way ke Sogo.. Panas = Pakai sunglass sambil minum susu.


So, hari ni..Aku pegi Sogo, untuk beli baju baby.. Sebab weekend ni seja yang ada masa. Next saturday, kami balik sudah ke Tawau, Sabah. Kebetulan pulak hari ni ada sale di Sogo. Untuk Sogo card holder la.. So, aku pun apply the card untuk dapat diskaun..hehe.

Actually, banyak benda mau beli di Sogo.. Tapi, sebab 1. ketidaklaratan 2. Masa 3. Susah bawak baby(Alya).. So, beli yang penting seja.. huhu.

Ndak apala..bukan rezeki aku kali ni. Aku ndak beli sehelai baju pun untuk aku..isk..isk..
Tapi, aku beli banyak baju untuk si kecil.. :D
Aku beli 15 pasang baju.. Tu pun sebab aku ndak sempat pegi ada satu lagi section baby..Kalau ndak, lebih banyak la kali..hehe.

15 pasang cukupla untuk dia.. Baju Alya banyak lagi yang dia boleh pakai.. Since baju yang aku beli masa Alya is yang boy girl pun boleh pakai.. So, cukuplah takat ni.. Nanti lepas lahir lagi beli..

Orang bilang rezeki anak... baju-baju yang aku beli kebanyakannya rm10 seja..hehehe. Suka ok! Aku beli 15 pasang untuk si kecil + 7 pasang baju Alya = RM300.. Baju Alya mostly RM15++.. Jimat kan :D Pastu kualiti bagus.. Kalau kualiti ndak bagus lain cerita la kan.. Berbaloi-baloi..

Baju Si Kecil


Baju Alya. Jarangnya aku beli dress utk Alya. Aku suka lagi baju-baju yang seluar + top.. Ranggi. hehe.


Lagi aku suka bila ada sale 50% jugak untuk Avent.. Yea. Aku ni memang faveret dengan Avent. Tapi, sikit seja barang Avent.. Kali 5 item ja kali yang dijual.. Salesman tu bilang, yang lain sudah sold out. Then, aku beli Avent Cup Storage RM20 (usual RM40).. Pacifier RM 14 (usual RM30).. and, nipple shield.. RM19 ndak silap (usual RM40++)..


Aku rasa barang si kecil sudah mau settle.. Kira settle sudahla.. Alhamdulillah.
Huge relief~~

**Aku ni antara orang di dunia yang sangat happy puas hati kalau dapat beli barang kualiti tp murah...hahaha**

Itu seja mau cerita ni malam.. Jumpa lagi. :D

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design