Tuesday, July 26, 2011

why pay more?

Tadi malam husband balik bawak segala bil. Sebelum ini tiada pulak aku mau buka buka bil tu, yang aku tau, dapat gaji = bayar bil/hutang ikut yang aku tau monthly bill nya berapa. Bil letrik + air? Kami free ba...yahoooo!!

Pagi ni aku rajin buka bil. Check satu-satu caj yang kami dikenakan. Bila aku check bil celcom husband aku, aku jumpa ni :


Apa ni SMS Muat turun dari 33399 kena caj sampai RM20.
Rm20 ni bagus aku belikan alya mainan daripada bayar untuk benda yang kita tidak guna kan?
Maka, aku pun mengambil henpon dan mendail 1111 (celcom) untuk tanya benda ni.(Nahh..posisi ku sebagai menteri kewangan mula bertindak.hehe)

From explanation dari Celcom, dia bilang caj muat turun ni dari pihak ketiga, mungkin husband ada melanggan apa-apa (macam tiada pun, janganlah hairan kalau aku tau semua apa-apa yang dia langgan ka, apaka..senyumannya pun buat aku tau dia menipu ka ndak. Apa lagi sepicisan ini. Aisehmen!).
So, dia ajar aku camana unsubscribe semua benda tu.HEHE.
Ini la caranya :

type :
STOP ALL

send to : 33399

Siapa-siapa yang ada problem yang sama, apalagi..Jom la unsubcribe.
(Aku berkata-kata seolah-olah handphone ni aku yang punya kan. Ndak cakap pun sama tuannya(husband). Same goes to astro kami yang dulu. Dulu, husband langgan banyak channel dan bil pun jadi -+rm120 sebulan. Bila aku sedar, dia bukan tengok sangat pun. Maka, aku unsubsribe yang aku rasa perlu, then bil astro tinggal -+RM60. HAHA. Puas hati aku. Bekerut kening my roomate unsubscribe astro channel without notice. Kikiki. Sedia maklum la ini Menteri Kewangan gred AAA punya. HAHA.)

Okeh la everibodi.. Last sekali..
Why pay more? Dont-dont pay more..Cekiddauuuttt!

p/s : Sepanjang aku buat entry ni,
1. Alya sudah 10 kali suruh aku lukis ikan.
2.Pest control datang buat servis.
3.Bateri laptop habis.
4.Alya mintak roti mau makan kerana rasa bersalah selepas tumpahkan keropok dan sumi di sebelah dan atas katil.

Mencabar kan untuk menyiapkan satu entri?

Comelnya ikan Si Alya Mama lukis...hehe

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design