Thursday, July 7, 2011

Sudah masuk yang ke-5.



Coba teka.

"Cuba kau dengar
cuba kau cuba
diam bila ku cuba
tuk berbicara dengan kamu..."

Ini apa?

Apa? Bekas-bekas babywipes picisan? Salah!


Yang sebenarnya..

"dan sebenarya ku mengharapkan
di sebalik senyuman mu itu
kau juga merindui aku..."


Hheheee..

Aku mula menabung sejak aku kawin. Aku kawin kan dec'08. So, maksudnya.. Sudah dua tahun setengah aku menabung. Sepanjang tu aku sudah dapat penuhkan 4 tabung. Sekarang sudah masuk tabung ke-5. Bila sudah banyak aku tabung macam ni, happy pula rasanya. Sebab nampak sudah banyak. Hhheee..

Ini susunan tabungan aku. Dari kiri ke kanan. Kiranya, yang paling kiri tu Abang Long la.hehe. Setakat ni yang paling bongsu tu yang kaler pink. Mama dorang tiada buat family planning. So, akan sentiasa dapat adik baru.

Dulu, tidak berniat pun mau menabung segala. Tapi,
sebab aku mau kemas duit-duit kecil husband aku yang ada di merata tempat. Kadang aku jumpa di poket seluar, kadang di laci meja, kadang di atas meja, kadang di kereta, kadang dalam beg, haih..tu la aku bilang, di merata..
Kadang jugak di sini.


Aku pun heran kenapa husband aku banyak betul duit RM1 nya. Maka, aku pun kumpul la semua duit-duit syiling and duit seringgit ni. Kalau dulu, aku selalu komplen dia tidak mau pakai duit seringgit. Sekarang tidak lagi. Sekarang aku senyum-senyum gembira jumpa duit seringgit. Bolehla tabung aku cepat penuh. Ah. Bestnya.

Tapi, kesian kan tabungan ku di tabung di bekas babywipes seja. Ada jugak di bekas kain sarung cap gajah duduk.haha. Satu seja tabung yang cantik tempatnya. Yang ini. Tapi, seksi ba tabung ni. Nampak dalamnya. Nanti senang dicuri orang..Daripada dia curi tabung yang berat ni, bagus dia curi dompetku seja. Kan susah mau lari bawak benda ni.


Nah. sekaramg sudah masuk tabung ke-5. Happy!!
Anduu. Baru dua ringgit dua puluh sen. Mau pigi korek-korek poket sama beg husband lagi. Nanti jumpa duit seringgit sama syiling. hhee.


Boleh la beli myvi tahun depan.
Maafkan saya atas ketidakrelevenan statement saya sebentar tadi.

7 comments:

  1. xtahan statement last tuh..tapi xpe..ade pembakar semangat..teruskan usaha!

    ReplyDelete
  2. statement last tue...... akan berjaya bila husband ko xpandai guna duit rm50....

    p/s: myvi lagi best !!! gear dier wat ak terkesima!!

    ReplyDelete
  3. terbaik...gud idea..nk buat gak la...selalu gak mencampak duit singgit merata2...

    ReplyDelete
  4. terus simpan dalam bank lah. kakak selalu dengar rumah orang yang kena masuk pencuri, tabung2 gini lah yg pencuri suka. kakak pun menabung jugak.tiap kali sudah penuh, terus masuk dalam akaun tabung haji ariana.. :)

    ReplyDelete
  5. julia n daia - aku ingat kalau ada lebih dr beli myvi elegance nt, aku mau beli ipad la.hehe.

    syaza - bagus2. :D

    kak ila - uih.sanggupnya drg angkat tabung berat ni ya.hehe. mau ba kasi masuk bank. tapi, syg plak..ndak ada nt d tgok2..hehehe

    ReplyDelete
  6. waahhh mas...untungkan jadi seorg isteri yang rajin kan...heheh trus ja dpt untung ..alhamdulillah semoga dimurahkan rezeki mas utk beli MYVI..purple baru tue deh ;p ....gambate :p

    ReplyDelete
  7. alala Lia..sedangkan tv pun dorang sanggup angkat, inikan pulak tabung yg penuh duit. hehhe

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design