Wednesday, August 11, 2010

Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..

Aku syukur sangat2 dapat jumpa lagi dengan Ramadhan tahun ni..
Bagi aku..sangatla untung kalau dapat berada lagi dalam Ramadhan..
Bulan ni, syaitan di penjara..
Bulan ni pahala amalan diganda2kan..
Bulan ni kita boleh rasa keperitan orang lain yang kelaparan di dunia dorang..
(Oh.Part ni aku memang sensitif..uhu..)

Kita disini senang2 jak mau makan..kdg2 terpaksa makan plak tu.. dan kadang2, kita buang makanan..aku ndak boleh tengok ni gambar lama2..Boleh ndak tidur malam aku kenang dia.

Sedangkan dorang..bermati-matian untuk makan..
Apalagi kalau dikenang anak2 kecil yang kelaparan.. (tambah sensitif..)
Aku ada nampak gambar dorang, just dari internet la..
punyala kurus budak..tersangat sangat kurus..(bukan gambar yg di atas)
adui..kan best kalau kita bole senang2 jak mau bg food sama dorang..
Contohnya..Kita mau lunch ka..
Kita masak lebih..
Pastu tekan satu button, terus makanan tu smpai sama dorang..
Oh. Indahnya..
Eh. Mulalah aku ni pikir bukan2..
Sebenarnya, bagi Allah..perkara tu boleh saja Dia buat..Mudah plak tu baginya..
Tapi, Dia sengaja ndak mau buat..
Supaya..kita kembali pdNya..
Supaya..mereka dapat pahala dari penderitaan dorang tu..
Emm.. Rasa lega sikit bila pikir macam ni..
Oh. Islam..
U are the answer for everything.. EVERYTHING.
Sykurnya kita hidup sebagai orang Islam.. :)

Hari ni hari pertama puasa..
Aku sahur cuma beberapa sudu mi goreng + secawan nestum..
ndak selera ba + ndak sedap mi nya..isk2..
ndak apala.. Ok jgak ni puasa.. InsyaAllah..

Ingat lagi aku..
Tahun lalu puasa aku pregnant 8 bulan..
Time tu dada + perut sda sakit masa sujud time solat..Yala, sebab perut suda besar kan..
Budak kecik di dalam suda memenuhi ruang2 di kawasan perut..
Ingat aku masa tu, sujud aku tahan nafas kdg2..
sebab sakit ba..mcam kalau tahan nafas tu macam lega sikit..hehe
Sebab bulan puasa, aku ambil peluang sebelum subuh utk solat Hajat + solat dll..
Mau mintak sungguh2 ni supaya boleh bersalin normal + dimudahkan..
Doa jugak supaya dapat anak yang sabar..yang baik..
Then, masa waktu bersalin pun.. sakit memangla sakit..
Tapi, mudah bersalin.. Cepat jak keluar..
cuma 3 kali teran terus lahir.. Tu pun teran yang kedua tu silap.. :)
ALhamdulillah..
dan anak yang lahir tu pun sampai sekarang terbukti kesabarannya..
Serius. Ndak cerewet..
Sampai aku kagum sendiri.. N banyak jugak orang cakap mcm tu..
Ni semua berkat Ramadhan la ni.. Terima Kasih Allah..
Kan.. Allah suruh kita datang pdNya dan meminta.. :)
jadi. mintak la banyak2 :)

Jadi. Ramadhan datang lagi.. Jomla kita banyak2 beribadat dan berdoa.. :)
ba..tu jak...
Asslamualaikum.. (mode Ramadhan : terus mau bagi salam..sebelum ndak ada pun...hehe)

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design