Thursday, August 19, 2010

Hadiah Istimewa drNYA di bulan Ramadhan

Ting..tong... Special delivery!!

Bulan Ramadhan kali ni memang special sangat-sangat sebab Allah menghadiahkan aku dan kami sesuatu yang sangat berharga... Hadiah ni memangla special sangat sebab akan menjadi aset terbesar kami sekeluarga..Fuh! Hebat kan..jangan main2.. :D

Hadiah ni sebenarnya ndak kami sangka pun.. Tiba-tiba jak dapat kan..
Dengan rasa terkejut mix lagi dengan perisa gembira and mix lagi dengan perisa strawberry..Eh.Bukan..bukan..dengan perisa SYUKUR. Alhamdulillah..
Apala hadiahnya tu kan... Untuk kawan-kawan yang terdekat bila dia baca tajuk ni entry pun dia sudah boleh tau aku mau cakap pasal apa..
Alah..aku tau mesti ada yang senyum2 simpul suda tu baca ni entry..
senyum2 lucu..
senyum2 ejek2 pun ada..hehe..

terutamanya si Daia..dia paling kuat tu mengutuk aku..
tp, dalam hal ni dia ndak adalah kutuk aku kan..cuma dia akan ketawakan aku jak.ces!
Aku memang gembira dapat ni news ni.. Cuma ada rasa takut-takut la..
Takut nanti anak ku Yaya terabai la.. Kerjaya ku la..
Tapi, aku tau..semuanya tu cuma emosi-emosi ku yang ndak stabil jak.. Yalah al-maklumlah hormon ndak stabil kan..Tapi, dalam hati yang paling-paling-paling dalam ni...ni yang memang aku mau sejak lahirkan Alya..
Bertambah-tambah lagi aku kesian tengok anak kecilku ni sunyi..dia nampak bertenaga betul kalau jumpa baby-baby lain..Yala, sekufu kali dia rasa kan.. (Ops.Kedapatan sudah apa special delivery tu..)
Walaupun kadang-kadang.. aku tengok Yaya menjeling sama bebi lain sambil mengiringkan mukanya...eceh..macam bepanas pulak sesama baby ni ba...
Tapi, aku tau..dia betul-betul gembira kalau berteman.. :)

Sebenarnya aku sudah check di pregnancy test kit..and the result is negative..
Tapi, aku yakin it is actually positive due to perubahan badan yang aku alami...Cuma aku cek terlalu awal..
and test kit kurang sensitif..
Tapi, aku tau Im pregnant again this year! yeaaaaaaa...
Kalau aku pregnant ni.. My baby in my tummy ni suda berusia almost 6 week..alolo..
so, jangan ucap tahniah dulu..sebab news ni belum lagi disahkan oleh pihak berkuasa..ekeke..

Kali ni aku yakin yang aku akan mengandung dengan sempoi saja.. Tidak sakit teruk.. :)
Mudah-mudahanla..
and aku berazam supaya kali ni aku jadi orang yang sabar betull sepanjang pregnant ni.. amin.

Eh..mesti kamu bilang aku syok sendiri kan.. :)
Ndak apala..if the end nanti aku disahkan negatif.. Its ok :)
Perjalanan hidup masih panjang kan.. (Kalau panjang umur la.. :) )

And bilang mamaku..sebab tu Yaya balik-balik sakit sebab aku pregnant.. Memang macam tu konon bilang orang-orang tua ni.. Ndak tau laaa..hehe...
Tapi, macam betul-betul juga ba. :)

Ndak ku sangka di umurku 24..anak mau 2 sudah..haha..

Ba.itu saja...
Alya Safiyyah anak kecil-kecil ku... Kamu dapat adik baru.. :)
Cepat-cepat besar sayang ya..
Buat anak terkecil sekali ku...yang berada di dalam perut Mama..
Selamat membesar di dalam perut Mama..
Kakak Yaya cakap..tempat tu sangat-sangat best..hehe..

Ni pic masa aku mengandungkan Alya.. :) Besar kan perut aku..Time ni kecik lagi..Ada yang lebih-lebih besar...hehe..


okla..Tata semuanyaaa...

8 comments:

  1. dush!! tersenyum2 ak bca entri ko nie...naseblah kt lab nie bukan ak sorng jek...klu x mesti ak dh gelak2 dh....ahhahaha..bila diteruskn baca..dush!! namer ak ko sebut... benggong ko mas....
    aper2 pon..congratz!! take care...!!

    ReplyDelete
  2. oit.kn aku ckp jgn ckp congrat..pihak berkuasa blm sahkan lg..mlm ni nk test lg la.

    ReplyDelete
  3. hohoi..tahniah2!!!

    nak cakap jugak...anak yang first pon gua tak pernah tengok..ni dah nak kuar sorang lagi..huhu

    ndak menunggu nunggu bha kau ni mas!

    ReplyDelete
  4. hehehe... sukerr3 lerr kiterr k.mas... ngee~ bestnyerr yaya nk dpt adekk da... awat cpt sgt neh k.mas???? xpuas lg yaya nk bermanja ngan mama dye tuh... huhuhuu... ape2 pown k.mas, +ve kew -ve kew, take care yerr... (nk sgt2 jumpe yaya live!!! sementara dye maseh kecik neh... hehehee...)
    nnt jemput2 la dtg blog sy jgak~

    ReplyDelete
  5. hakhakhakk...
    Ni very suprise to us laaa..
    sangat tidak sangka..hehe. Lucu sangatt..
    kasian anak kecilku c yaya kan..
    Tapi, promise ba..dia tetap manja sama Mama nya ni.. sampai bila2 pun.. :

    ReplyDelete
  6. hakhakhakk...
    Ni very suprise to us laaa..
    sangat tidak sangka..hehe. Lucu sangatt..
    kasian anak kecilku c yaya kan..
    Tapi, promise ba..dia tetap manja sama Mama nya ni.. sampai bila2 pun.. :

    ReplyDelete
  7. hehehe..
    ade geng la mas..
    insyaallah sebaya baby kite nanti..
    bestnyee.. ko mmg nak sgt aritu kan..
    last2 dpt.. tahniah2.. ;)

    ReplyDelete
  8. am..aku mmg nak..tp, masi merancang lg.sbb takuttt..last2 dapat..haaa..
    adoilaa...susah nk menjaga yaya tu time aku mabuk2 ni...cepat2la 1st trimester ni berlalu kan..

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design