Monday, August 9, 2010

Rumah ka ni?

2 bulan lalu.. Husband di kasi transfer sementara ke Estet Sunga Sabaling, Bahau, N9..
Tapi, untuk sementara jak.. So, rumah pun ndak di bagi lagi..
So, company bagi tinggal di hotel dulu buat sementara waktu..
Masa aku dapat news ni.. Heppi aku sebab akhirnya pindah jugak kami dari Ladang Bradwall, rantau, N9..
Pastu.masa tau tinggal di hotel.. Rasa ok jak..Rasa macam best..
Yala. Suasana hotel kan best... Macam honeymoon.woha.
Lepas 3 mnggu husband transfer.. Aku pun datang la ke Bahau untuk tinggal sama husband..
Masa pertama kali check in.. Rasa happy, sebab lama betul suda aku ndak check in..

Seminggu tinggal di hotel.. Mula bosan..
Tapi.ndak apala..bukan lama sini. Sementara jak..mebi next week suda check out,Ok.

Tiap hujung minggu (sabtu petang + ahad) kami akan balik pegi rumah, di Rantau. Mau drive dalam 1.5 jam jugak.. Ni semata2 sebab rindu rumah. Rindu masak. Rindu astro. Rindu pokok2 saya..Yaya pun rindu jugak tempat yang luas untuk dia racing...vroommm..

Minggu ke-2 check in..suda mula rasa bosan mau check in.. Tapi, masih senyum lagi masa check in.
Minggu ke-3 check in, mula suda muak mau check in..Masa check in.Tiada suda senyuman.
Minggu ke-4 check in.. Sakit hati suda..argh. Serius, aku bawa tu kunci untuk check in dengan sakit hati. Senyuman lagi2 ndak ada..

Minggu ke-5 bosan dngn tu hotel..kami pindah hotel lain.. Di Kiara Inn..
So..start tinggal sini, aku suda rasa okey sikit..aku suda rasa ni macam rumah ku sendiri suda.. Ndak suda kami mau check out..Biar jak barang sini kalau mau tidur di mana2..

Di sini jado orang kaya sementara.. Baju dobi..makan luar terus..
Ku ingat best..
Rupanya..ndak pun..
Tetap jugak ku rindu sama bunyi mesin basuhku..
Tetap jugak ku mau cium bau sabun tiap kali ku limpas dekat mesin basuhku tu..
Tetap jugak ku mau masak2..buat2 mcam2 resipi. Oh, Rindu.
Tetap jugak ku mau baja2 pokok sayur ku..

Tapi..buat sementara waktu ( bila la sementaranya ni..suda 2 bulan lebih ni ),
apapun, ini la rumah ku sekarang...tada.



almari pun penuh sudah..


tempat baju kotor pun bawak..canggih.




periuk nasik pun bawak..




Tengok gambar ni macam bukan bilik hotel suda kan.. Rumah la bah ni..

Okla..tu jak pun mau cerita.
Sampai ketemu..
daa...

1 comment:

  1. Mesti bersabar.. insyaallah, puasa nanti pun dkt hotel.. ;)

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design