Saturday, August 21, 2010

Bermula la 1st trimester ku..

1st trimester adalah awaktu yang memeritkan untuk suma mommy2..
Yala...time ni mcm2 sakit ada..huh
Time ni segala macam pening + loya + lesu + mabuk + muntah2 + sakit badan + sensitif... geng-geng sakit jiwa ni sumanya datang ambush mommy-mommy...haduih!
Tapi.. sebab hepi betul someone is growing inside our tummy.. Suma sakit2 bagaikan melukut di tepi gantang..(uih.betulka aku punya perumpaan ni..ahaha)

And...since yesterday..
Dorang sudah datang ambush aku dengan teruk sekali..
Macam virus serang komputer... Terus tu komp hang la..restart sndiri la.. slow la..
akulah komputer itu skang.. ( haha..apa aku cakap ni)
Kemaren...aku demam la..sikit-sikit uwek2.. ah.Macam2la..
Yaya cuma tengok jak...
kadang-kadang, bila aku uwek-uwek..
Dia ketawa. ya Rabbi! Dia sangka aku bawak dia bermain la tu...
Lucu ba baby2.. Ndak tau apa2..hehe
Tapi, bila airmata termengalir suda sebab aku tengah rasa perit...
Yaya diam-diam.. n perhati seja..
Tengok jak muka ku.. Dia pun ikut serius.. Tapi, yang lucunya..
Kalau aku palingkan muka ku tempat lain..sibuk jugak berusaha supaya dia boleh bertentang mata sama aku.. telampau dekat plak tu..kadang2, sejengkal jak bezanya...
Ya Rabbi...lucunnya aku rasa... Mau jugak make sure tu ba whats is goin on...
ahahaha.. Aduila la Yaya..

Mama.. are u ok?


haih. Anak..dialah madu..dialah rachuunn.. :D
Tengah aku di ambush..mau lagi menjaga si Yaya ni.. oh.Itu agak seksa ok..
Husband plak balik lambat.. 8.30 pm baru balik..
Aku memang ndak larat mau pegi beli berbuka.. mau mengangkat Yaya yang 8kg++ tu lagi.. Dalam sakit begini, mengangkat dia from bilik tidur ke ruang tamu pun sudah susah.. Ini lagi mau turun dari 'rumah' ku ni..jalan lagi pegi kedai..
Oh.Tidak..
Alamat jadi kontroversi nanti sebab pengsan tepi jalan..hehe
so, aku makan sebiji kurma + seteguk air utk buka... (jangan nanges baca kisahku ini ok..)
Den dah tak larat laaa..


Lepas ambil panadol 2 bijik semalam..
Rasa better da pagi-pagi ni..
pening masi ada sikit-sikit...
Aku berharap sangat aku boleh jadi kuat dan bertukar jadi Incredible Hulk.. Tapi, baju tu ndak mau la koyak2..aurattt...auuu!
Cumanya aku memang harap aku jadi kuat sangat...
dengan harapan 1 saja... Boleh jaga yaya sebaiknya...

ndak apa..bertahan jak kan... 1st trimester mesti cepat berlalu... :D
And..aku akan baik-baik saja...
Macam lagu Ratu.. "Aku baik-baik saja.."
hehe..

Ba baiklah kamu semua ya...
Aku mau masak ayam masak kari dalam masa 2 min dulu ni..
Uihh.bunyi macam hebat jak..
Sebenarnya, cuma tumiskan bawang..pastu masukkan Kari Ayam Yeos dalam tin..
haaha..senang kan.

Ok...daaaaaaaaaa..

0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design