Sunday, August 15, 2010

Nur Kasih


Nuuuurrr Kasiihhh....
Nuuuurrr Kasihhh...
Aku kembali kerana masih mencari yang haikiki sinar pasti....

Begitu lagu yang berkumandang tiap kali intro Nur Kasih mau main d TV..
Terus aku pun sibuk mencari posisi yg best tgok cerita ni. Sampai sekarang aku masih tengok ulangannya..Haha.
Ada kan sekarang main di TV3 tiap kali sahur tu..5am :)
Suka..suka.
Ndak tau la napa ku suka btul tgok tu..hehe

actually bagi aku cerita ni is inspiring me..Emm..
Iya, Betul...
Aku jeles sama heroin cerita ni aka Nur Aminah..
Aku jeles dia mampu tutup auratnya sepenuhnyaa..even dgn abg ipar :) Bagi aku bab tu memang mencabar ba.. Yala. Kalau balik kampung, kita tinggal sebumbung sama abang ipar.. Susah tuu.. Mau betudung terus-terus siang malam.. Bagi aku susah la. Mungkin bagi kamu ndak.. Untuk kamu yang rasa ndak susah tu, aku mau cakap.. "kau macam bintang bersinar di langit malam..satu dalam seribu..hehe..keep it up sis!!".

Aku jeles sama Nur Aminah yang taat banarrr sama husbndnya.. Wah. Ini syurga menanti ni..

Aku jeles sama Nur Aminah yang baik betul sama kedua parents n parents in law nya..
Bukan seja baik...Mesra lagi tu..
Di jaganya sungguh2 P-I-L nya tu.. Biasanya, kita ni baik jugak..cuma, kdg2 masi ada segan2 ba sama mereka..huhu. Tp, c Nur ni.. Baik btul la. Mithali la katakan..

Aku jeles sama Nur Aminah yang cantik terus2... I likeeeeeee... Bersih seja mukanya..sedap d pandang.. ;)

Aku jeles lagi sebab dia mampu jadi soulmate yang boleh bagi contoh yang baik sama partnernya dari sudut agama.. Dengan dia begitu, boleh buat partnernya sentiasa ingat sama Tuhannya. Yalah, kita hidup di dunia ni bukan lama..Apa yang kita buat didunia pun sumanya adalah saham untuk kehidupan kita di alam yang sebenar nanti. Bukan senang untuk terpilih olehNya jadi ahli syurgaNya.. Semuanya perlu usaha. Dengan adanya partner yang begitu membimbing... Bolehla bantu kita capai matlamat kita sebenar. (Ayat skema. Ah.Biarla.Sekali sekala ba).

Aku jeles lagi sebab dia ada kerjaya baaaaa...uwa. isk2.

Bah.sudahla..
Habis suda masa jeles2 ni.. Usaha ba untuk jadi macam dia.
Jangan jeles-jeles terus..hehe
Kita semua pun mampu jd begitu asalkan usaha :)
(Oh.Mengalir la airmata soulmate ku sebab terharu baca ni entry..hehe)

Ada lagi faktor lain sebenarnya napa aku suka ni cerita. Sebab heronya si Remy Ishak. Aku minat. Haha.
syyyhh..Jangan bgtau husband saya ok. Nanti mengalir airmatanya buat kali kedua.ahaha.

2 comments:

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design