Wednesday, August 25, 2010

Persiapan Raya

Ndak lama sudah raya kan.. Rasa best memang ada. Tapi, risau-risau sikit pun ada ni. Sebab persiapan raya belum settle lagi. Husbandku ndak ada masalah pun pasal benda ni. Aduih senangnya jadi dia.. Hehe.
kenapa ndak macam dia seja? Sempoi n steady?hehe..
Ndakla aku boleh jadi macam tu, dan aku ndak mau jadi macam tu pun..
Kan memang pempuan diciptakan untuk jadi sensitif..
Supaya semuanya suda ready utk raya nanti.. (untung apa sapa dapat aku ni.uhuk)

Persiapan raya ni sebenarnya.. yang paling ku jaga is barang-barang untuk anakku..
Huh. See..Anak lagi.
:)....
Aku belum beli sandal nya.. Headbandnya..telekungnya.. baju lagi. Baju kurung dia suda ada dua. Tapi, mau lagi baju biasa..hehe.
Aku ingat mau belikan dia jeans, pastu matchingkan dengan singlet yang cantik seja.. Rasanya singlet putih is very nice kan.. Macam ni ka..


Pastu dengan jeans macam ni..


So, nanti lebih kurang macam ni la..

Ni jak the best pic yg boleh aku dapat


Pastu, mau cari headbandnya plak..
Headbandnya mau yang besar sikit..mcam ni ka.. sebab pakai dengan jeans kan, ndak mau la yang berbunga-bunga..

atau mcam ni..


atau lagi macam ni..

Yang ni, Yaya suda ada kaler plain pink.Tapi, ni stripes..mebi aku mau beli macam ni tapi kaler lain..

Untuk headband yang mau pakai dengan baju raya, mau cari headband yang panjang ekornya..
lebih kurang macam ni..


kalau aku ndak dapat jumpa yang ready made macam ni, mebi aku buat sendiri la..
Weekend ni harap2la sempat cari..
kalau kamu ada tau mana2 website jual, pls..pls..let me know ya..

Pasal sandalnya..
Macam ada hari tu yang aku nampak ok di Jusco ka tu ya..
Jenama bubblegummers ndak silap..
Untuk pakai dengan jeansnya plak..Pakai kasutnya yang sedia ada pun suda cukup.. :) Yang ni..




Telekung belum jumpa lagi..
kalau ndak dapat jugak, belikan jak tudung baby..Macam ni..

Pastu pakaikan baju kurung dalamnya.. :)
Siap.
:)

3 comments:

  1. handbag penting mas.. nk kutip duit raya... hahaha..

    msti comel kan, dia pakai baju kurung n tudung.. alahai.. mmg sesuai benar dah jadi kakak alya..

    ReplyDelete
  2. handbag?hahaha..lucu plak..gee, duit raya masuk jak handbag aku..boleh aku pakai buat belanja..ehehe

    ReplyDelete

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design