Thursday, August 5, 2010

F.R.I.E.N.D.S

Malam ini.. aku rindu sama kawan2 aku..rindu.serius.
Mebi sebab kemaren aku jumpa Seri..dan Suri.. (wah.nama beza satu jak huruf)..
Seri kawan aku masa d KML.. Suri kawan aku since skola lg..
Both them are vERy2 sweet..
(Suri kurang sketla..-menyampah-)


Aku rindu sama kawan2 la malam ni.. (ulang lagi ayat yg sama.start suda la xda idea..)
Ketwa habis2..sampai guling2.. (nasib baik aku suda kawin, klu x..lelaki yg baca ni..reject aku..)
buat lawak bodo la..
makan sama2..kdg2 kongsi tapau..kongsi air..kongsi katil..selimut..astaga.sumanya di kongsi..tolongla yaa.
kawan2 ada problem..dtg cerita..nanges2..ak pun terus ikut sedih jugak tu klu kwnku mula cerita2 begini..biasala.dalam hati bkn stakat ada taman...ada sungai2 yg mengalir jernih lg..pastu..ada..ah.mula la aku melebih2 ni. :D
pernah..kami smbut bday one of fren..

smbil sedih2..pastu doa time depan kek tu..spaya kawan tu tabah n mcm2 lg la..
haha. aku lucu la part tu.. siap tadah tangan ok.
(xpayahla aku sebut namanya di cni..kikiki)
Rapat.
Memang sangat rapat..kdg2, dengar jak bunyi tapak kaki..
suda tau sapa yg datang tuuu
Fuyyo!kagum kan.. :)
Ni cerita pasal kawan2 yg dekat dengan aku zahir dan batin.. (macam husbnd n wife plak..)
ada jgak kawan yg jauh sama aku secara zahirnya..
TAPI.Sangat dekaatttttttttt di hati..
dia kasi ingat yg aku penah ckp dlu..

"frens are like stars..we cant always see them..But, we know they are there.."

ya..kwn2 ku yg ini..selalu aku ndak nampak dia..
Tapi, dekaaaaaaattttttt di hati :)

sekarang aku tengah mengayun (membuai) ankku sulungku yang berusia 9 bulan...
sambil...
terkenang sahabat2ku yg jauh di mata dekat di hati..
ada d sandakn..d tawau..kk..ld..johor..selangor..pahang..(jgnla ba mnghrap ak sebut smuanya...xjgk ak larat taip semuanya..)
rindukan drg semua..

gilak2nya yg plg ku rndu..
dan jugak...cerita2nya yg mnyayat hati.. :)
sambil ku ayun ankku ni..sambl ku dengar dengkuran husbandku..
wah..sudah ada husband..!!!!!!!
mcm baru jak hari tu aku pnjam baldi drg mo pakai mandi d asrama...(hahahaaa..ktawa ak sndiri, terus c alya mengerutkn keningnya xpuas ati mamanya ktawa dpn laptop..)..
hem...we are big girl now..
aku bkn lg big girl..
mami2 suda..


apala yg drg tgah buat skrg..(now 11.18pm..-of kos tidurla..aiya.)
semoga semua sahabat2 ku ni..sumanya berjaya di dunia dan akhirat..
dan harap2..kita semua..terus FRIEND-FRIEND macm dlu..
dan semoga tetapla begitu..
ya..ya..ya..
janji..(sambil bagi jari telunjuk tanda setuju mau bejanji - cet!trep comel plak malam2 kan..hehe)
kita semua suda besar2..harap2..

kita jangan lupa antara satu sama lain ya..jangan dengki2..itu yg penting..
walaupun aku selalu la dengki sama viva purple la..vios la..city la! (tp, dengki ku ni d maafkan..sbb ni versi kiut punya dengki.haha)
semoga kamu...ah.aku ni..semoga terus..ndak pandai habis..bila mo siap ni entry kalau semoga terus..
banyak betul doa ku utk kamu semua..
cumanya..ingat aku bila aku suda tiada nanti..waktu itu pasti akan datang kan..
kita gembira d cni..kita mesti mau gembira jgak d sana..

sama2 kita usaha supaya kita bole gembira d sana ya..
dan pesanku lagi..
kalau perlu someone to talk with ka..share ka..
terus2 saja ctct diriku ok..
aku bole jak..even 3 am pun..i alwes..insyaAllah..(cuma jangan heran klu aku bagi bil ya..rm100 sejam bkn mahal pun kan.hehe)


oklaa...last sekali..ni lagu untuk kamuuuuuu...

Sahabat sejatiku, hilangkah dari ingatanmu
Di hari kita saling berbagi
Dengan kotak sejuta mimpi, aku datang menghampirimu
Kuperlihatkan semua hartaku

Kita s’lalu berpendapat, kita ini yang terhebat
Kesombongan di masa muda yang indah
Aku raja kaupun raja
Aku hitam kaupun hitam
Arti teman lebih dari sekedar materi

Pegang pundakku, jangan pernah lepaskan
Bila ku mulai lelah... lelah dan tak bersinar
Remas sayapku, jangan pernah lepaskan
Bila ku ingin terbang… terbang meninggalkanmu

Kulalu membanggakanmu, kaupun slalu menyanjungku
Aku dan kamu darah abadi
Demi bermain bersama, kita duakan segalanya
Merdeka kita, kita merdeka

Tak pernah kita pikirkan
Ujung perjalanan ini
Tak usah kita pikirkan
ujung perjalanan ini

hmm..bginila..anak comel2ku sebelah kiri..husbnd syg2ku sebelah kanan (tlg muntah..mmg itu tujuannya)..tp, masi terindu2 sama kamuuu....

xoxo,
c mas ba!




0 comments:

Post a Comment

Labels

cerita (42) Estate Life (4) event (5) family (13) Healthy (2) ilovegardening (4) mau (4) motivasi (12) mykids (23) None (2) parenting (6) pregnancy (6) product review (2) resipi (7) review (4) sahabat (2) sewing (13) tentangkita (6) wishlist (2)
 

A D.I.Y. Blogger Template by Sommerfugl Design